Avatar billede perav Nybegynder
25. september 2007 - 01:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PC langsom i starten

Hej Eksperter

I den seneste tid er min pc blevet meget langsom i opstarten, sådan ca. 5-7 minutter fra jeg tænder for den og til alt er indlæst, samtidig hvis jeg vælger at åbne for Outlook for at tjekke mail bruger den ca. 10-12 sek. før programmet er åbnet, hvis jeg lukker Outlook igen og åbner det lidt efter, åbner det med det samme. Dette gælder for alle programmer, jeg syntes det er irriterende. Så er det jeg spørger "er det på tide med en formattering" eller findes der en anden løsning?
Data: WindowsXP Pro - P4 på 3,2 Ghz - 2 Gb Ram - 256 mb Geforce gafik.
Jeg har forsøgt at fjerne alle unødige programmer for at se om det kunne hjælpe men uden held.
Pc'en kører fint når bare jeg ligesom har sat de forskellige programmer i gang først.
Jeg arbejder en del med billedebehandling med Photoshop CS2 og dette program er en krig om at starte op næsten hver gang, det kan tage omkring 1 minut for at starte.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2007 - 07:22 #1
Prøv med en diskfraktmentering og oprydning, tryk start, alle programmer,tilbehør,systemværktøjer så kan du vælge oprydning og diskfrakmentering.
Avatar billede nva Praktikant
25. september 2007 - 07:58 #2
Giv den også en tur med Ccleaner (især punktet problemer)http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
25. september 2007 - 09:27 #3
Hvis vi kan udelukke 'snavs', og andre uønskede elementer på systemet...

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#langsom (Lidt mere til forslag *S*)
Avatar billede oskar Nybegynder
25. september 2007 - 10:11 #4
Og så er der også bootvis: http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664 til at optimere boottiden.
Avatar billede oskar Nybegynder
25. september 2007 - 10:15 #5
-> dr1_larry, i artiklen er der en henvisning til pagedefrag fra sysinternals (købt af Microsoft) der ikke virker. Her er det rigtige: http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/pagedefrag.mspx
Avatar billede perav Nybegynder
26. september 2007 - 12:11 #6
Jeg havde forsøgt med diskdefrag. og en oprydning uden held.
Jeg prøvede så med ccleaner men der gik noget galt, så windows ikke ville starte korrekt igen, jeg forsøgte en rep af Win men uden held, så jeg blev nødt til at geninstall. windows :-( ccleaner ødelagde formentlig nogle startfiler.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 13:09 #7
Det gør ccleaner normalt ikke så du har måske brugt det forkert.
Avatar billede nva Praktikant
26. september 2007 - 14:07 #8
Jeg er sgu ked af at Ccleaner ødelagde noget for dig - det har jeg aldrig været ude for før :(
Avatar billede perav Nybegynder
26. september 2007 - 14:09 #9
Jeg kørte ccleaner helt efter den opskrift som "nva" sendte, men efter en genstart startede windows, men kun i baggrunden (der var sort skærm).
Nå men nu kører windows dog helt fint efter en geninstall. Jeg tabte ikke nogen data jeg havde lavet sikkerhedskopi :-) men jeg måtte jo bruge et lille døgn for at få alt op og kører igen.
Avatar billede nva Praktikant
26. september 2007 - 14:14 #10
Hvis du en anden gang oplever at den starter men skærmen bliver sort, så start i fejlsikker tilstand og gå i enhedshåndtering og slet driveren til dit grafikkort - hvis skærmbilledet ellers vises i fejlsikker tilstand, hvad det ofte gør.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
10. oktober 2007 - 15:24 #11
Jeg har heller ikke prøvet at CCleaner har ødelagt noget. Bruger det ellers flittigt både på job og i privaten.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. oktober 2007 - 06:24 #12
En anden gang prøv en systemgendannelse.
Avatar billede perav Nybegynder
13. november 2007 - 01:04 #13
Send lige et svar så vi kan få lukket denne tråd
Avatar billede nva Praktikant
13. november 2007 - 07:50 #14
Når vores forslag ikke hjalp dig, så synes jeg du selv skal lægge et svar og acceptere det.
Avatar billede perav Nybegynder
21. november 2008 - 09:42 #15
svar :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
21. november 2008 - 10:55 #16
Bedre sent end aldrig.