Avatar billede thehomeboy Nybegynder
24. september 2007 - 22:06 Der er 11 kommentarer

Norton Security Scan

Har efter et stykke tid ligepludselig fået et ikon på skrivebordet der hedder Norton Security Scan.
Har ikke selv hentet noget så ville gerne vide om det er en virus.
Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede rene37 Nybegynder
24. september 2007 - 23:15 #1
Prøv at højre klikke på ikonet og vælge egenskaber. Så kan du se hvor genvejen fører hentil. Har du et antivirus prg. installeret ?
25. september 2007 - 07:48 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
25. september 2007 - 13:17 #3
Har lige set i dag at filen selv har installeret et program der hedder det samme:S
Nej har ikke installeret antivirus endnu, er ved at installere service pack 2 og der skulle gerne komme nogle gode anbefakinger(plejer der ihvertfald at gøre)
Avatar billede rene37 Nybegynder
25. september 2007 - 18:23 #4
Du må hellere se at få anti virus prg. på. Du kan altid installere sp2 senere. Hvis du ikke har et program kan du evt. bruge AVG Antivirus. Den er gratis. Kan hentes her: http://free.grisoft.com/doc/5390/us/frt/0
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:41 #5
Computeren er begyndt at slukke og tænde automatisk, så her kommer lige en hijack

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:38:58, on 02-10-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\AAWTray.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SiteAdv.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\HackerWatch\HWAPI.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
c:\programmer\fælles filer\mcafee\mna\mcnasvc.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcpromgr.exe
c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\redirsvc\redirsvc.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SAService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\PROGRA~1\mcafee\VIRUSS~1\mcvsshld.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Jimmy\Dokumenter\Downloads\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SiteAdv.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - c:\programmer\mcafee\virusscan\scriptcl.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SiteAdv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AAWTray] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SiteAdv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1190718051000
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: McAfee E-mail Proxy (Emproxy) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\McAfee\EmProxy\emproxy.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: McAfee HackerWatch Service - McAfee, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\McAfee\HackerWatch\HWAPI.exe
O23 - Service: McAfee Update Manager (mcmispupdmgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\programmer\fælles filer\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Protection Manager (mcpromgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcpromgr.exe
O23 - Service: McAfee Redirector Service (McRedirector) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\redirsvc\redirsvc.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SiteAdvisor-tjeneste (SiteAdvisor Service) - Unknown owner - C:\Programmer\SiteAdvisor\6172\SAService.exe

--
End of file - 7332 bytes
03. oktober 2007 - 07:40 #6
... du må hellere bruge denne procedure ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1123

Smut også manuelt til WindowsUpdate for de efterfølgende 90+ opdateringer fra M$ ...
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
16. februar 2009 - 12:22 #7
Det er IKKE en virus.

Tror du har opdateret shockwave, og glemt at fjerne v i en lille boks hvor der står installer free norton security scan.

Denne fil gemmes i registry, så selvom du sletter den, bliver den geninstalleret hver gang du genstarter computeren. (kan ikke huske hvad filen hedder og hvor den precis ligger) men det er det der er sket.

Håber det var lidt hjælp.
17. februar 2009 - 13:36 #8
... det er jo noget tid siden (*S*) at <thehomeboy> har være her i tråden -> [02. oktober 2007 kl. 20:41:01] ... såååå der er nok kommet mange bit igennem systemet siden da ...
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
18. februar 2009 - 10:08 #9
Nu også til andre som måske skulle have samme problem, og finde denne tråd på google ;)
Avatar billede tejoha Nybegynder
17. april 2009 - 17:24 #10
Jeg har også oinstalleret Shockwave, så ja den er sikekrt kommet denne vej ind, men.. hvordan fjerner jeg den?
Hilsen T. Johansen
17. april 2009 - 21:40 #11
(Læg evt. dine egen 'tråd' om dit spm. ...)