Avatar billede mainframe Nybegynder
24. september 2007 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

klik i en celle og den skal skive tælle 1 op

Hej eksperter
hvordan fa'en får man excel til at tælle 1 op i en celle hvis man venstre klikker og tæller 1 ned hvis man højre klikker.

MVH
AC
Avatar billede kabbak Professor
24. september 2007 - 21:58 #1
Man kan ikke styre 1 venstreklik, men dobbeltklik og højreklik.

Her er et eksempel der virker på A1

koden skal i arkets modul

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Address = "$A$1" Then
Target = Target + 1
Cancel = True
End If
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Address = "$A$1" Then
Target = Target - 1
Cancel = True
End If
End Sub
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 06:59 #2
Tak skal du have kabbak... men jeg ved ikke hvordan jeg sætter det ind i arkets modul.
Jeg har været inde i noget makro, men at få det til at virke, det ville den ikke.
Kan du lave en beskivelse over hvordan??
Avatar billede kabbak Professor
25. september 2007 - 08:05 #3
Højreklik på arkfanen, i det ark den skal virke i, vælg vis programkode, der skal den være.
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 15:51 #4
Hvor er det sejt....tusinde tak for hjælpen.
Smid et svar ind og du får point
MVH
AC
Avatar billede kabbak Professor
25. september 2007 - 16:10 #5
et svar ;-))