Avatar billede frostware Nybegynder
24. september 2007 - 14:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lokal script i ASP.NET

Hej

Hordan laver jeg et script i asp.net som køres på den lokale computer. Hvis jeg fx vil oprette en mappe. Jeg har lavet det i htm, men skal også have det i aspx.

Eks. fra htm:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="Final._Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>

<script language="javascript" type="text/javascript">
// <!CDATA[

function Button1_onclick() {
var fso;

fso  = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
fso.CreateFolder("c:\\backup324");
}

// ]]>
</script>

</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        </div>
    </form>
    <input id="Button1" type="button" value="button" onclick="return Button1_onclick()" />
    <input id="Text1" type="text" />
</body>
</html>
Avatar billede nielle Nybegynder
24. september 2007 - 14:39 #1
Generelt kan man ikke få lov til at lave ret meget på klient-siden via et ASP.NET program. Og specielt ikke når det drejer sig om at arbejde med filstsyetem; f.eks. er det ikke muligt at oprette mapper.

Men hvorfor også gøre det på den måde? Hvorfor ikke bare lave et Windows-program?
Avatar billede frostware Nybegynder
24. september 2007 - 14:42 #2
Jeg skal via en hjemmeside bla. tjekke om der findes en "nøgle-fil" på klient pc'en. Skal bruge noget ActiveX men ved ikke hvordan.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. september 2007 - 14:56 #3
Hvorfor ikke gøre det via en cookie?
Avatar billede frostware Nybegynder
24. september 2007 - 15:23 #4
jeg har brug for at køre et script på den lokale comp. så det kan jeg ikke bruge.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. september 2007 - 20:03 #5
Der er intet til hinder for at du skriver noget i denne stil i din aspx-kode:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>

    <script language="javascript" type="text/javascript">
// <!CDATA[
function Button1_onclick() {
    var fso;
    fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
    fso.CreateFolder("c:\\backup324");
}
// ]]>
</script>

</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    <input type="button" value="Tryk mig" onclick="Button1_onclick()" />
        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede frostware Nybegynder
25. september 2007 - 07:58 #6
Det kan man ikke nej, der skal bruges activex men ved ikke hvordan det fungere
Avatar billede nielle Nybegynder
25. september 2007 - 09:41 #7
Den viste kode virker ellers på akkurat samme måde som det du havede i din HTML. Enten virker det begge tilfælde - eller også gør det ikke.

Mht. at bruge FileSystemObject i et script som køres fra internettet (i modsætning til at køre fra intranettet) så vil det blive stoppet af sikkerhedsinstillingerne i browseren.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:56 #8
Er du kommet videre med denne her?
Avatar billede frostware Nybegynder
11. oktober 2007 - 12:27 #9
Nej har droppet det. Man kan ikke lave det når det er på internettet, muligvis at det virker på lokal netværk.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. oktober 2007 - 18:20 #10
Så husk at lukke her. :^)
Avatar billede frostware Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:37 #11
Lukker