Avatar billede mikalj Nybegynder
24. september 2007 - 11:15 Der er 1 løsning

Eval i en composite server control

Hej alle sammen

Jeg er ved at lave min første rigtige server control. Det er en simpel lille ting, som viser en div når musen over noget tekst, en slags udvidet tooltip.

<dv:ExpandingLabel runat="server" ID="ExpandingLabelBeskrivelse" Text="Titel her">
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="LabelBeskrivelse" runat="server" Text="Beskrivelse her"></asp:Label>
</ItemTemplate>
</dv:ExpandingLabel>

Som man kan se har den en property der hedder Text som bliver til den tekst man kan mouseover, mens indholdet af ItemTemplate bliver pakket ind i den <div> som bliver vist.
Det hele virker sådan set perfekt normalt, lige indtil jeg bruger min server control i en databound control, som et gridview.

<dv:ExpandingLabel runat="server" ID="ExpandingLabelBeskrivelse" Text='<# Eval("titel") %>'>
<ItemTemplate>
<asp:Label ID="LabelBeskrivelse" runat="server" Text='<%# Eval("beskrivelse") %>'></asp:Label>
</ItemTemplate>
</dv:ExpandingLabel>

Text propertien får den korrekte værdi, men den label jeg bruger inde i itemtemplate får ingen værdi, på trods af at "beskrivelse" feltet i databasen har en værdi.
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. juni 2008 - 17:08 #1
lukker