Avatar billede webweaver Praktikant
24. september 2007 - 01:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med oprettelse af table

Hej profs.

Det driller.. Prøver at oprette en table i min database, men det vil den simpelthen ikke.

Jeg skriver:

<?

    mysql_connect("******", "******", "******") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen lige nu. Prøv igen senere.");
    mysql_select_db("webster_community") or die("Databasen blev ikke fundet!");

    CREATE TABLE maxime_news (

        id INTEGER NOT NULL AUTO_INCREMENT,
        dato TEXT NOT NULL,
        PRIMARY KEY (id)

    );

?>

Bare som et eksempel, og den melder denne fejl:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /hsphere/local/home/webster/webweaver.dk/test.php on line 7

Linie 7 er linien med CREATE TABLE.

Nogen som kan fortælle mig hvorfor den siger det?

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 01:50 #1
prøv:

<?

    mysql_connect("******", "******", "******") or die("Der kunne ikke oprettes forbindelse til databasen lige nu. Prøv igen senere.");
    mysql_select_db("webster_community") or die("Databasen blev ikke fundet!");
    mysql_query("CREATE TABLE maxime_news (id INTEGER NOT NULL AUTO_INCREMENT, dato TEXT NOT NULL, PRIMARY KEY (id))");
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 01:50 #2
Du kan ikke bare skrive SQL i din PHP kode.
Avatar billede webweaver Praktikant
24. september 2007 - 10:39 #3
Hmm kan man ikke? Mystisk, er nu ellers det jeg altid har lært og hørt.
"Bare sæt dette ind i en tom fil" ...

Der kan man bare se, jamen så vil jeg da glædeligt prøve dit eksempel, som nok skal virke garanteret så :)
Avatar billede webweaver Praktikant
24. september 2007 - 11:31 #4
Det virker som det skal. Tak for hjælpen :)

Smid et svar ...

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2007 - 15:31 #5
svar