Avatar billede polse Nybegynder
22. september 2007 - 23:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

kan ikke sætte ind i database

hejsa
jeg har en formular hvor folk skal kunne tilmelde sig et nyhedsbrev. hvorfor vil følgende ikke blive sat ind i databasen???????

<?php
        require_once("connections.php");
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>index</title>
</head>

<body>
<?php
$message =NULL;
$email=$_POST['email'];

if(isset($_POST['send'])){

if(empty($email)){
$message.="<span class=stjerne>* </span>"."udfyld venligst din email<br/>";
$mail_ok=FALSE;
}else{
$mail_ok=TRUE;
}
if(!eregi('^[[:alnum:]][a-z0-9_\.\-]*@[a-z0-9\.\-]+\.[a-z]{2,4}$', $email)){
//hvis brugeren ikke har skrevet sin email ordentligt
$message .="<span class=stjerne>* </span>"."Du har en fejl i din email-adresse<br/>";
$mail_ok=FALSE;
}else{
$mail_ok=TRUE;
}//slut validering af email

if($mail_ok){
$query = "INSERT INTO mailadresser (email) VALUES ('$email')";
$result=mysql_query($query);
mysql_close();

$message.="<span class=stjerne>* </span>"."Du er nu tilmeldt nyhedsbrev...";
}
?>

<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
  <table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td>Tilmeld nyhedsbrev</td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input name="email" type="text" id="email" value="<?php echo $email;?>"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input name="send" type="submit" id="send" value="Send"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><?php echo $message;?></td>
    </tr>
  </table>
</form>

</body>
</html>
Avatar billede kjulius Novice
23. september 2007 - 13:43 #1
Jeg ved så at sige intet om PHP, og du har jo også postet spørgsmålet under databaser, så det må blive et gæt:

$query = "INSERT INTO mailadresser (email) VALUES ('".$email."')";
Avatar billede polse Nybegynder
23. september 2007 - 17:02 #2
tak for hjælpen, men det var noget helt andet:-) problemet er ivertfald løst