Avatar billede fatboy Nybegynder
22. september 2007 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows XP / Powerquest Partition Magic 6

Ups..

Powerquest partion magic 6 kan ikke fungere på
Windows XP pro sp2 dk

Det ved jeg så nu. Men forinden har jeg dummet mig ved at forsøge at ændre størrelsen på mit e-drev vha programmet. Meningen var så at jeg ville oprette et nyt drev i den frie plads, men så langt kom jeg jo ikke. Denne opgave var også en del af "bestillingen" til partition magic.

Det resulterede i først en fejlmelding (vistnok 1527 i hvert fald 15-et-eller-andet) og kort efter fejl 986 eller i hvert fald 9xx: To many errors). Jeg kunne ikke slå de udmeldte fejl op i hjælp og prøvede samme opgave igen. - Igen med fejlmelding.

Nu blev systemet så ustabilt og genstart og luk og opstart blev brugt for at rette op på ustabiliteten. Den første genstart blev foreslået af systemet selv eller måske var det zonealarm, som foreslog det.

Efterfølgende mangler e-drevet nu fuldstændigt. Det har naurligvis ført til tab af data. Det er disse data, jeg gerne vil genfinde. Jeg GÆTTER på, at en backup master boot record kan rette op på tingene og genetablere mit edrev incl. data.

Men jeg ved ikke, om min antagelse er korrekt. Og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre. Og jeg har ikke andre ideer til løsningen på mit problem.

Jeg har haft kontakt med supporten. Dels er den overtaget af nyt firma (Symantec i stedet for Powerquest) og dels yder de kun support til version 8 af partition magic. Med andre ord, er det op til jer at hjælpe mig, hvis I kan.

Jeg ved ikke, om det er ok med Experten, men hvis der er for lidt interesse for mit spørgsmål, vil jeg besvare fornuftige besvarelser og genskabe spørgsmålet incl. ny viden til en højere pointværdi.

Spørgsmålet er simpelt:

Hvad skal jeg stille op for at få mine data igen?

PS. Computeren tilhører et familiemedlem og jeg har ikke konstant adgang. Desuden kan jeg have en travlt hverdag og mine besvarelser og kommentarer kan somme tider komme lidt i klumper.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2007 - 22:29 #1
Det vil jeg næsten tro du kan klare med TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Løber du sur er du velkommen til at ringe til mig
Avatar billede fatboy Nybegynder
22. september 2007 - 22:38 #2
Hej helgec

Det ser umiddelbart godt ud. Men jeg kender ikke de præcise data på det e-drev, som er væk. Så jeg kan ikke bekræfte det, som programmet eventuelt vil kunne foreslå mig. Men som jeg læser det, så kan jeg i det mindste genskabe alt som det er nu, hvis jeg ikke har held med at genskabe det, jeg gerne vil. Er det rigtigt forstået?

Og et andet spørgsmål:
Kan man ikke finde en backup af min master boot record på det eksisterende system og indsætte den? Det burde i mit hovede være en mere sikker løsning.
Avatar billede fatboy Nybegynder
22. september 2007 - 22:40 #3
Og så stod der øverst på siden: "Vedr.. VISTA compatibel"
Skal jeg se bort fra det? Eller virker programmet også på win xp?
Avatar billede fatboy Nybegynder
23. september 2007 - 01:59 #4
Jeg stiller disse spørgsmål, da jeg jo helst ikke vil gøre ondt værre. Jeg er jo klar over, at det er noget skrammel, jeg har rodet mig ud i og det er jo ikke engang mine egne data, selvom det var mig, der fik dem til at forsvinde. Så jeg vil bare gerne sikre mig, at det nu også er ok at gå i krig med TESTDISK inden, jeg går i gang.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2007 - 07:56 #5
G`morn
Jeg vil anbefale dig at downloade -> brænde og boote op på INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso mail eller ring derefter til mig så finder vi hurtigt ud af det Du kan læse lidt om hvordan du bruger en Livecd på http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. september 2007 - 03:29 #6
hej igen
Jeg vil gennemlæse alt på de to links, du har sendt. Og jeg vil downloade og brænde sådan en live-cd.

Jeg har en datter på 9 måneder en en mere på vej. Desuden er vi lige flyttet. Og mit kære familiemedlem, som har computeren stående med problemet bor flere hundrede km fra, hvor jeg bor. Og det er mig klart, at jeg er nødt til at rejse til computeren og fikse tingene, så der vil med garanti gå adskillige uger, før jeg er klar foran computeren. Jeg ringer måske lige til dig, for at høre, om du er på ferie eller andre ting på det tidspunkt, hvor det passer mig at gå i krig med opgaven, så jeg ved, om jeg kan ringe til dig medens, jeg sidder med balladen. Kaffekassen er en god idé :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2007 - 15:20 #7
Og hvad nyt her ??
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. november 2007 - 20:00 #8
Hej Helgec
Der er ikke rigtig noget nyt. Det eneste er, at jeg havde troet, jeg kunne nå at tage mig af problemet inden, min kone skal føde, men hun har termin 1. december og det når jeg simpelthen ikke. Så nu må min kære mor vente på, at jeg får tid efter den nye baby er kommet. Og du må jo så også vente på dine point, men mon ikke, de er sikre nok.

Jeg har brændt mig en "insert"-cd og testet den, men får jo nok brug for en guide til at bruge det rigtige program på den.
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. januar 2009 - 02:55 #9
Hej igen Helgec.
Jeg brugte dine råd og det anbefalede software. Jeg ringede også til dig, men det er allerede ved at være nogle måneder siden nu. Under alle omstændigheder fik jeg løst problemerne og du skal have point, så skriv et "svar" så jeg kan tildele dig dine velfortjente point.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 07:10 #10
Jeg samler ikke point så snup dem selv
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. januar 2009 - 19:30 #11
Jeg samler faktisk heller ikke point, så tag du dem nu bare. Ellers er der ingen, der får dem. Jeg tager dem ikke selv. Samler eller ikke samler, så er det mod mine principper at tage de point, som du har tjent.
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. august 2010 - 15:41 #12
lukker...