Avatar billede twg Nybegynder
08. juni 2001 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ifFrameLoaded virker ikke

Skulle denne kode ikke sende brugeren videre til frame 2 når frame 122 i scenen go er loaded ?

ifFrameLoaded (\"go\", 122) {
    gotoAndPlay (2);
}

men det virker ikke, hvorfor ?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
08. juni 2001 - 10:48 #1
ifFrameLoaded (122) {
    gotoAndPlay (2);
}
Avatar billede qzar Nybegynder
08. juni 2001 - 11:49 #2
hvad vil du med det der go du har sat ind??

-Jonas
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
08. juni 2001 - 12:22 #3
Har du lavet en \"go to last frame\" action i en frame efter? Det gør man for at hele tiden at tjekke hvornår din film er loadet?
- Det kunne godt være problemet.
Avatar billede chriller Nybegynder
08. juni 2001 - 14:55 #4
qzar! du deltog i besvaringen på mit spørgsmål i hvordan man får Flash5 til at loade en .txt fil. Jeg kan nu se at jeg har uddelt point til den forkerte person...det er dig der fortjener dem, da du har det rigtige svar, eller var ved at give mig det. MEN jeg fik det aldrig så jeg vil gerne have at du sender en mail til mig på Christian_aaroe@skolekom.dk hvis du da vil hjælpe mig, så skal jeg se hvad vi kan gøre ved pointene!
Håber det er okay med dig.

Christian
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
08. juni 2001 - 15:41 #5
Hvis det ikke er det der er problemet, kan du sende dig fla. til Chokpop@hotmail.com
Avatar billede colman Nybegynder
14. juni 2001 - 09:33 #6
Hmmm fejlen kan være at (\"go\", 122) ikke er loaded og at den derfor ikke går videre. Lad os sige at du har det nævnte script i frame 2 så skal der på frame 3 ligge en action der siger goto an play frame 2.....sålædes at den looper og bliver ved med at tjekke.....så skulle det virke!

Hvornår er det det ikke virker ? På nettet eller når du tester på din maskine ?!?
Avatar billede lingoman Nybegynder
12. september 2001 - 16:08 #7
ifFrameLoaded bør kun bruges i Flash 3

Til Flash 5 bruges i stedet actionen i frame 2 (indsæt en ekstra frame så den kan gå en frame tilbage) for at loade alle frames

if (_totalFrames > 0 &&  _framesloaded == _totalframes) {
                          gotoAndPlay(3);
                      } else {
                          gotoAndPlay(_currentFrame - 1);
                      }

For at loade alle frames optil frame 123 bruger man i frame 2

if (_totalFrames > 0 &&  _framesloaded == 123) {
                          gotoAndPlay(3);
                      } else {
                          gotoAndPlay(_currentFrame - 1);
                      }

mvh geo
Avatar billede twg Nybegynder
23. juni 2003 - 15:08 #8
Lukket