Avatar billede neocron Nybegynder
22. september 2007 - 00:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Web Reference 401 unauthorized

Hejsa :)
Det var ikke længe I fik fred for mig her.. hehe.
Jeg håber på at kunne lære lidt fra nogle af jer eksperter.

Det, som er problemet er at få et test program på min server til at kunne benytte min test-webservice. Efter kyndig hjælp herfra fik jeg min drilagtige IIS til at vise mine webservices - og tak for det ;)

Men jeg har det issue at Windows 2003 Server er glad for at bruge Windows Authentication når man forsøger at tilgå mine sites (og når man bruger webservices!). Jeg har forsøgt at enable anonymous access og endvidere fjerne flueben i "Integrated Windows authentication", men dette gør bare at jeg med det samme får en "You are not authorized to view this page".

Når jeg tilføjer min Web reference i VS.NET og peger på min server skal jeg flere gange indtaste brugernavn, password og domain før den viser og kan adde min webservice.

Når jeg tester mit program viser den:

"The request failed with HTTP status 401: Unauthorized".

Og nu spørger jeg så - er dette noget der skal rettes på serveren (IIS?) (og hvor bør jeg lede) eller kan jeg fortælle min reference at den skal bruge et login til f.eks. en begrænset windows bruger som er oprettet til formålet?

Koden i mit lille program er ret simpel;

(...)
  Dim sResult As String
  Try
      sResult = server.My.WebServices.Service.ReturnTestString
      labelTest.Text = sResult
  Catch ex As Exception
      MsgBox("Tilslutningsfejl: " & vbCrLf & ex.Message, MsgBoxStyle.Exclamation, "Fejl")
  End Try
(...)
Avatar billede kalp Novice
22. september 2007 - 00:45 #1
prøv at tilføje dette i din webservice's web.config

<webServices>
    <protocols>
      <add name="HttpSoap"/>
      <add name="HttpPost"/>
      <add name="HttpGet"/>
      <add name="Documentation"/>
      <add name="HttpPostLocalhost"/>
    </protocols>
</webServices>

placer det lige over "slut tag'et" vist herunder.

    </system.web>
Avatar billede kalp Novice
22. september 2007 - 00:46 #2
hvis ikke det hjælper så tilføj den linje vi slettede sidst... den med windows authentication
Avatar billede neocron Nybegynder
22. september 2007 - 01:05 #3
Begge tilføjet og testet. Dog uden effekt.
Jeg bliver promptet for password både hvis jeg forsøger at tilgå den på webserveren (min_wan_ip/test/) og får stadig fejl når jeg forsøger at køre koden ovenover (samme fejl) - kan det være noget i IIS man skal have slået fra? (jeg synes jeg har prøvet, men jeg fik det bare gjort værre - så jeg rettede det tilbage som det stod) :P
Avatar billede kalp Novice
22. september 2007 - 01:12 #4
højreklik på dit projekt i IIS'en.. vælge egenskaber eller properties..
find fanebladet der har med sikkerhed at gøre.. og sæt flueben i annonym adgang.
Avatar billede neocron Nybegynder
22. september 2007 - 01:26 #5
Du gætter aldrig hvad problemet var.
Det er ligefør det bliver pinligt.
Den account, Windows bruger til anonym adgang... var disabled :)
Igen, jeg takker og bukker. Smid venligst et svar.
Avatar billede kalp Novice
22. september 2007 - 01:28 #6
:D