Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. september 2007 - 22:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Server mappath?

Jeg har testetmin side lokalt på min egen maskine ved at have følgende henvisning til min DB i web.config filen

<appSettings>
    <add key="strConn" value="Provider = Microsoft.Jet.OleDB.4.0;Data Source=C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Visual Studio 2005\WebSites\Website1\App_Data\Data.mdb;User ID=;Password=;" />
</appSettings>

Men hvad er det, at jeg skal rette den til, når jeg skal lægge siden online.

Jeg plejer fra min traditionelle asp tid i min asp-fil at bruge noget server.mappath lignende, men kan ikke få det til at spille.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2007 - 22:56 #1
Server.MapPath(...) skulle nu gerne virke umiddelbart på .aspx og .aspx.cs eller .aspx.vb filer. Hvordan mener du den ikke virker?

Du kan også have to forskellige web.config - en lokalt, og en på serveren.
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 22:57 #2
det du først og fremmest skal gøre er, at angive stien til databasen relativt og ikke som du er gjort der angivet dens præcise pladsering på din harddisk.

herefter kan du blot benytte Server.MapPath metoden.
Avatar billede hojben Novice
21. september 2007 - 22:59 #3
og tillade det i IIS
Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. september 2007 - 23:10 #4
Jeg forsøger mig med

<add key="strConn" value="PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb));DBQ=" & Server.MapPath("../../database/data.mdb") & ";UID=admin;PWD=;" />

Men den holder ikke helt, når jeg indsætter den i Visual Web Developer. Der kommer bølgede streger ca. fra DBQ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2007 - 23:20 #5
Du kan kun bruge Server.MapPath i din kode i VB.NET, C# etc
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 23:27 #6
Server.MapPath(ConfigurationManager.AppSettings["strConn"].ToString())
Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. september 2007 - 23:43 #7
Hvad er den nøgagtige linie, som jeg skal skrive i web.config her:

<appSettings>
  <add key... />
</appSettings>
Avatar billede skindbeni Nybegynder
21. november 2007 - 22:50 #8
Hej kalp. Du må gerne lave et var
Avatar billede kalp Novice
22. november 2007 - 07:56 #9
:)