Avatar billede hcq Nybegynder
21. september 2007 - 19:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CSV Filer i Excel 2003

Er der nogen der ved hvordan jeg indlæder en komma separeret fil CSV i Excel. Jeg har dowloadet en fil der viser arbejdsløsheden i Danmark fra 1977 til 2006 men når jeg åbner filen med excel får jeg ikke den pæne tabel jeg så på den hjemmeside jeg doealoade fra. Excel har tydelig vis ikke kunnet finde ud af at adskille data. Hvis jeg prøver at copy paste data fra hjemmesiden bliver der værre endnu, så kommer al data in i den samme celle.
Avatar billede be_nice Juniormester
21. september 2007 - 19:24 #1
Hej hcq,

Som udgangspunkt kan csv filer normalt godt åbnes i direkte i Excel.

Kast lige hele adressen der hvor du henter filen, så skal jeg lige kigge på det.

Alternativt kan csv filer indlæses som eksterne data.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede hcq Nybegynder
22. september 2007 - 09:41 #2
Avatar billede be_nice Juniormester
22. september 2007 - 12:22 #3
Hej igen,

Hermed vejledning til indlæsning af dine csv filer fra http://laborsta.ilo.org/

--> Data
--> Importer eksterne data
--> Importer data
    Under 'Filtype' vælges 'Tekstfiler (*.txt; *.prn; *csv; *.tab; *.asc)
    Vælg den fil du vil importere og tryk 'Åbn'
    Filtype skal være 'Afgrænset'
    Tryk 'Næste'
    Marker 'Komma' som afgrænser
    Tryk 'Næste'
    Vælg de kolonner du vil indlæse fra csv filen
    Tryk 'Udfør'

Nu har du din 'pæne' tabel indlæst i Excel

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede hcq Nybegynder
23. september 2007 - 15:05 #4
Tak
Avatar billede be_nice Juniormester
23. september 2007 - 15:34 #5
Hej igen,

Jamen det var da så lidt - lukker du lige spørgsmålet?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede hcq Nybegynder
24. september 2007 - 08:43 #6
Jeg håber det er lukket nu, eller må du lige forklare hvordan.
Avatar billede be_nice Juniormester
24. september 2007 - 20:22 #7
Hej,

Jeps, lukket og slukket som sig hører - tak for point.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"