Avatar billede mastrup Nybegynder
21. september 2007 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

incremetering af struct var.

kan jeg ikke få en var. i en struct til at blive incremeteret lige som man ville gøre i c++ i stedet for sådan som jeg gør det nu se eks. og kan man ikke initializer sine var. i en strut til at være 0 når man laver et new() kald på dem...

eks.

struct Test_result => {
    no_ok => '$',

};

>>program start<<

$Test = Test_result->new();
$no_ok = 0;

      while(noget){
          if (nogetandet == 1) {
            no_ok += 1;
          }

$Test->no_ok($no_ok)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2007 - 14:43 #1
for en som ikke kender C++, kan du ikke lige forklare hvad det er du ønsker at opnå?
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. september 2007 - 15:29 #2
i stedet for jeg skal erklerer en var. og tæller den op også til sidste sætter den værdi ind i min struct så vil jeg heller bare kunne tilgå min var i structen så jeg kan tæller den op så ledes

fx.
$Test->no_ok +=1;

som altså ikke er syntex korrekt
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2007 - 15:38 #3
så vidt jeg ved har struct ikke noget med perl at gøre, så det ord forvirrer mig en del.

Er det ikke bare et object du skal have og så skal no_ok så være en intern variabel i dette opject?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2007 - 15:42 #4
Måske kan dette hjælpe dig

http://search.cpan.org/~nwclark/perl-5.8.8/lib/Class/Struct.pm

jeg ville abre lave et object og så lave en

$Obj->{no_ok}++;

selv om det jo ikke er god OO kode
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. september 2007 - 15:47 #5
struct er et build in i perl om jeg har erklererde "includet" i starten

use Class::Struct;

man kunne måske god bare lavet en class med en var i også lave et object af denne men kan ikke forstå hvis man ikke også kan lave det på min måde vha. Class::Struct
Avatar billede mastrup Nybegynder
21. september 2007 - 15:54 #6
yes det virkede, det var lige det jeg skulle bruge nu mangler jeg kun hvordan jeg initializer den til 0 i new() kaldet som er en del af klassen Struct
Avatar billede mastrup Nybegynder
07. november 2007 - 15:25 #7
lukker