Avatar billede carstensuurland Nybegynder
21. september 2007 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IIS fortolker boolske værdier på dansk

Hej Eksperter

Jeg har en række funktioner i ASP som opbygger noget javascript. Min javascript skal bl.a. returnere true eller false - denne værdi beregnes på forhånd i ASP.

Min ASP funktion konverterer blot en ASP bool (true/false) til tekst og skriver denne værdi ud i min script blok.

Min problem er, at den IIS jeg sidder og arbejder på p.t., fortolker ASP's true/false som "sand" og "falsk" når værdierne skrives i til min script blok.

Godt nok sidder jeg på en dansk XP Pro, men alle programindstillinger er sat til engelsk.

Nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede a1a1 Novice
22. september 2007 - 17:19 #1
måske dette:
if CBool(xxx) = True Then
xxx=True
End If

Eller noget i den dur
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
24. september 2007 - 08:49 #2
Nja...
Problemet er, at når jeg f.eks laver følgende:

Respose.Write LCase(CStr(myBooleanValue))

Så vil den skrive den "rigtige" javascript værdi "true"/"false" hvis IIS'en er konfigureret korrekt, men "sand"/"falsk" når den står til dansk (som den gør nu).

Jeg er egentligt ude efter hvilken setting i IIS'en der gør, at den oversætter true/false til sand/falsk når boolske værdier udskrives som en tekst.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
05. november 2007 - 18:26 #3
Lukker spørgsmålet da jeg ikke har fået nogle brugbare svar.