Avatar billede madsing Nybegynder
21. september 2007 - 00:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende email til website

Hej Eksperter,

Jeg har fulgt nedenstående tutorial.
http://www.asp.net/learn/videos/video-46.aspx
Det starter 11.30 min inde i filmen.

Alt virker fint indtil jeg skal sende min email. Den del af tutorialen som jeg ikke kan få til at virke er hvor man skal sende mailen.

Jeg har connected den til en mail på mit webhotel.

Fejlen ser således ud. Nogen som kan sige noget?

The specified string is not in the form required for an e-mail address.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.FormatException: The specified string is not in the form required for an e-mail address.

Source Error:

Line 23:    Private Sub SendMail(ByVal from As String, ByVal body As String)
Line 24:        Dim mailServerName As String = "mail.mitdonæme.dk"
Line 25:        Dim message As MailMessage = New MailMessage(from, "mads@mitdomæne.dk", "feedback", body)
Line 26:        Dim mailClient As Net.Mail.SmtpClient = New Net.Mail.SmtpClient
Line 27:

Source File: C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\MSDN\Intro_VB\Kontakt.aspx.vb    Line: 25

Stack Trace:

[FormatException: The specified string is not in the form required for an e-mail address.]
  System.Net.Mime.MailBnfHelper.ReadMailAddress(String data, Int32& offset, String& displayName) +1334
  System.Net.Mail.MailAddress.ParseValue(String address) +246
  System.Net.Mail.MailAddress..ctor(String address, String displayName, Encoding displayNameEncoding) +78
  System.Net.Mail.Message..ctor(String from, String to) +108
  System.Net.Mail.MailMessage..ctor(String from, String to) +111
  System.Net.Mail.MailMessage..ctor(String from, String to, String subject, String body) +14
  Kontakt.SendMail(String from, String body) in C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\MSDN\Intro_VB\Kontakt.aspx.vb:25
  Kontakt.TextBox1_TextChanged(Object sender, EventArgs e) in C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\MSDN\Intro_VB\Kontakt.aspx.vb:8
  System.Web.UI.WebControls.TextBox.OnTextChanged(EventArgs e) +75
  System.Web.UI.WebControls.TextBox.RaisePostDataChangedEvent() +124
  System.Web.UI.WebControls.TextBox.System.Web.UI.IPostBackDataHandler.RaisePostDataChangedEvent() +7
  System.Web.UI.Page.RaiseChangedEvents() +138
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +4512
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 00:52 #1
nu kan man jo ikke se hvad der står i din variabel "from"
men gætter på der ikke er en gyldig email deri.
Avatar billede madsing Nybegynder
21. september 2007 - 08:38 #2
Forstår ikke hvad du mener.
Den fremhæver linje 25 med rød. Så ved ikke om det er noget med det der from at gøre.
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 10:48 #3
tjah.. linje 25 benytter jo også den variabel.

der er nu ikke så meget at forstå - du skal bare tjekke hvad der står i "from" variablen.

Hvis du synes det er svært så kan du jo bare teste om det virker sådan her

Dim message As MailMessage = New MailMessage("mads@mitdomæne.dk", "mads@mitdomæne.dk", "feedback", body)

hvis det virker så er der fejl i det jeg siger.
Avatar billede madsing Nybegynder
21. september 2007 - 12:46 #4
Hej,
Jeg har fået det til at virke. så den sender en mail til min webmaster. Mange tak for hjælpen kalp.
Mit sidste problem er at jeg har 2 ting mailen gerne skulle indholde. En kommentar og en rating. txt.Komment og txt.Rating.
Den sender kun txt.Rating til min mail.

mit Kontakt.aspx.vb ser således ud:

Imports System.Net.Mail

Partial Class Kontakt
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles txtKomment.TextChanged
        SendMail(txtKomment.Text, txtRating.Text)
    End Sub

    Protected Sub CustomValidator1_ServerValidate(ByVal source As Object, ByVal args As System.Web.UI.WebControls.ServerValidateEventArgs) Handles CustomValidator1.ServerValidate
        If txtKomment.Text.Length > 10 Then
            args.IsValid = False
        Else
            args.IsValid = True
        End If
    End Sub

    Protected Sub Wizard1_FinishButtonClick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.WizardNavigationEventArgs) Handles Wizard1.FinishButtonClick

    End Sub

    Private Sub SendMail(ByVal from As String, ByVal body As String)
        Dim mailServerName As String = "mail.mitdomæne.dk"
        Dim message As MailMessage = New MailMessage("mads@mitdomæne.dk", "mads@mitdonæne.dk", "feedback", body)
        Dim mailClient As Net.Mail.SmtpClient = New Net.Mail.SmtpClient

        mailClient.Host = mailServerName
        mailClient.Send(message)
        message.Dispose()
    End Sub
End Class

Hvad glemmer jeg?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. september 2007 - 18:41 #5
I din SendMail har du godt nok din from (det er der txtKomment.Text ender) med som argument - men du bruger ikke værdien noget sted i Sub'en. Derfor kommer den ikke med i din mail.
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 19:08 #6
den hurtigere løsning - og forvirrende for andre.

Dim message As MailMessage = New MailMessage("mads@mitdomæne.dk", "mads@mitdonæne.dk", "feedback", body + " " + from)
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 19:13 #7
man må sige det er lidt mystisk, at man kan lave sådan en bommert hvis man følger en video:)

ikke, at jeg har set den - måske er den forvirrende:P
men det er tilladt at spole tilbage i video;)

lægger et svar for det jeg har bidraget med:)