Avatar billede rif1900 Nybegynder
20. september 2007 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hurtigt xml + sql spørgsmål

Hej jeg sidder lige med et lille problem

Jeg har en stored procedure som jeg prøver at smide i en variabel:

declare @xmlcont as xml
select @xmlcont = dbo.GetFaultTypes 'DK'

får denne fejl:
Msg 102, Level 15, State 1, Line 2
Incorrect syntax near 'DK'.

men hvis jeg bare eksekvere: dbo.GetFaultTypes 'DK'
får jeg returneret det xml dokument som min stored procedure laver.

Er der nogle der kan hjælpe med at påpege hvad jeg gør galt?
Avatar billede rif1900 Nybegynder
20. september 2007 - 15:08 #1
er der ikkke nogle der har et forslag?

har også prøvet
declare @xmlcont as xml
set @xmlcont = dbo.GetFaultTypes 'DK'
Avatar billede wagner Nybegynder
20. september 2007 - 20:03 #2
Hej

Jeg vil tro du skal lave en output variabel i din sp for at kunne gemme det i en variabel. Evt kan du lave den om til en funktion, der returnerer dit xml.

Wagner
Avatar billede rif1900 Nybegynder
24. september 2007 - 10:21 #3
hej Wagner

Kan du fortælle mig hvordan jeg får hele xml dokumentet ned i min outpt variabel?
kan simpelthen ikke få det til at virke.

set ANSI_NULLS ON
set QUOTED_IDENTIFIER ON
GO

ALTER PROCEDURE [dbo].[GetDispositionsAsXML]
@country varchar(4),
@xmldata xml output
AS

if (@country='DK')
BEGIN
select
    Disposition_1.name_DK as Disposition,
    Disposition_2.name_dk as name
from DeviationPropertyGlobal Disposition_1
left join DeviationPropertyRelation DPR on Disposition_1.id = DPR.parentid
inner join DeviationPropertyType DPT on DPT.id = Disposition_1.Typeid AND DPT.uniquename = 'Disposition_1'
left join DeviationPropertyGlobal Disposition_2 on DPR.childid = Disposition_2.id
for xml auto, root('root')

return 1

END

if (@country='EN')
BEGIN
select

    Disposition_1.name_en as Disposition,
    Disposition_2.name_en as name
from DeviationPropertyGlobal Disposition_1
left join DeviationPropertyRelation DPR on Disposition_1.id = DPR.parentid
inner join DeviationPropertyType DPT on DPT.id = Disposition_1.Typeid AND DPT.uniquename = 'Disposition_1'
left join DeviationPropertyGlobal Disposition_2 on DPR.childid = Disposition_2.id
for xml auto, root('root')

return 1

END

if (@country='SE')
BEGIN
select

    Disposition_1.name_se as Disposition,
    Disposition_2.name_se as name
from DeviationPropertyGlobal Disposition_1
left join DeviationPropertyRelation DPR on Disposition_1.id = DPR.parentid
inner join DeviationPropertyType DPT on DPT.id = Disposition_1.Typeid AND DPT.uniquename = 'Disposition_1'
left join DeviationPropertyGlobal Disposition_2 on DPR.childid = Disposition_2.id
for xml auto, root('root')

return 1

END

så skal jeg godkende dit svar.

andre er også mere end velkomne til at svare
Avatar billede rif1900 Nybegynder
24. september 2007 - 10:37 #4
har accepteret dit svar og oprettet en nyt spørgsmål til det.

http://www.eksperten.dk/spm/797899