Avatar billede steinholtz Nybegynder
20. september 2007 - 14:41 Der er 3 kommentarer

Iframe/frame/menu klæbe til toppen

Jeg skal lige have noget input her.
Jeg skal lave et website hvor jeg gerne vil have en søgebar/menu som er i toppen af sitet.
Det er et site man kan scrolle på så hvis man scroller ned skal søgebar/menu hænge fast/klæbe til toppen af browseren.

Jeg kan sagtens bare lave det med alm. frames, men det vil jeg gerne prøve at undgå. Kan bedre lide at bruge iframes, men hvordan får jeg et iframe til at blive i toppen når jeg scroller?

Hvordan vil i mene er den smarteste måde at gøre det på?

Jeg tænker lidt på et iframe i en DIV ville være smart; men er det så noget javacript der skal til for at få den til at klæbe til toppen?
Avatar billede phillips Nybegynder
20. september 2007 - 16:05 #1
Du kan sådan set nøjes med en DIV og lidt CSS.

<div style="position:fixed;top:0;width:100%;height:25px;">Dit indhold her</div>

Har ikke testet det, men det burde vist virke, hvis du indsætter det lige efter dit <body>-tag.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
21. september 2007 - 10:22 #2
Nice! Kendte slet ikke til fixed. :D

Tak

Kommer du med svar så du kan få point.
Avatar billede phillips Nybegynder
21. september 2007 - 12:13 #3
:-)