Avatar billede brodexcius Nybegynder
19. september 2007 - 23:15 Der er 7 kommentarer

Splash side med fixed størrelse

Hey folkens :)

Jeg leder efter "en kode" som gør at jeg kan lave en on load funktion, som åbner et link i et nyt vindue, med en specifik størrelse.. Jeg mener at have set en sådan funktion, hvor det nye vindue var blevet "skrællet" for toolbars, altså ingen adresse linie.. kan det passe, og hvis ja, hvordan??

siden det skal ske på er www.griswoldslegacy.tk, i kan se hvad jeg mener når man åbner siden..
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2007 - 23:39 #1
<ole>

Auto-popup er der blokkeret for hos stort set alle webbrugere - så det er der kun ganske, ganske få, der kommer til at opleve

/mvh
</bole>
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
20. september 2007 - 00:07 #2
http://developer.mozilla.org/en/docs/DOM:window.open
og
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms536651.aspx
beskriver ret grundigt hvordan man åbner nyt vindue.

Noget der ligner dette
  <body onload="popup();>
kunne starte det.

Som Ole skriver vil kun få se popup's, så det er en god idé at lave et link:
  <a href="java script:popup();">popup</a>
eller endnu bedre hvis du kan bruge
  <a href="popup.htm" target="_blank">popup</a>
Avatar billede brodexcius Nybegynder
21. september 2007 - 00:28 #3
hmm.. kan man så eventuelt lave en onload funktion, der laver om på størrelsen på det vindue der åbner siden?
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2007 - 00:38 #4
Det bliver du lynhurtigt hamrende upopulær på. Prøv at tænke som en bruger, når du laver websider  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2007 - 01:09 #5
Hvis du dropper dine frames, kan du i stedet centrere det hele på en sort baggrund. Hvis du er interesseret i at få siden placeret på søgemaskinerne, bør du under alle omstændigheder droppe frames
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. september 2007 - 12:13 #6
Jeg er ikke interesseret i at folk skal finde den via søge sider (google, etc)

Min målgruppe er meget snæver, og derfor ved jeg, at de folk der besøger siden, gør det fordi de har fået en URL, og er interesseret i guildet..

Jeg ved godt man kan centrere, men det er ikke det jeg vil bruge... btw, vores forum på siden har en pop-up fkt. som ikke bliver blokket, er det ikke muligt at lave samme fkt. på en splash side?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
14. oktober 2007 - 16:11 #7
Den popup-funktion på sider der ikke bliver blokeret bliver vel startet med et klik på et link eller lignene...

  <a href="popup.htm" target="_blank">popup</a>