Avatar billede dinno Nybegynder
19. september 2007 - 23:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

at gøre sitet personligt når brugeren er loggetin

Hej hvordan gør jeg mit website personligt for brugeren der er loggetind fek.s lige som her hvor brugeren kan se sine dataer ude i siden til højre. jeg kan godt lave udtræk fra databasen men hvordan får jeg vist oplysninger baseret ud fra hvem der er loggetind, således at vedkommende fek.s. får en hilsen vist på sider eks "HENRIK ER LOGGET IND" ( ikke nødvendigvis brugernavn men fornavnet som tidligere er tastet ind via indmeldelses formular mm) det skulle også gerne være muligt at ændre sin profil mm.
Avatar billede w13 Novice
19. september 2007 - 23:24 #1
Har du lavet en login, som tjekker i databasen? Bruger du ASP/PHP?

Hvis du f.eks. bruger asp og gemmer i en session, kan du bruge denne session, når du kalder din db.
Avatar billede dinno Nybegynder
20. september 2007 - 06:54 #2
ja jeg har lavet login og indmeldelses formular mm og ville gerne have at den fangede brugerens id nr når han/hun logger ind men den tager automatisk id nr 1 i recordsettet alså viser den bruger oplysningerne på den som har id nr 1 i databasen uanset hvem der er ligger ind hvor den gerne skulle vise bruger oplysningerne på den som er logget ind smil. og jeg bruger php
Avatar billede w13 Novice
20. september 2007 - 14:37 #3
Ok. Så må der være noget galt i PHP-koden ved login. Prøv lige at poste PHP'en her.
Avatar billede dinno Nybegynder
20. september 2007 - 15:10 #4
Okay her er den

<table width="300" border="0" align="center">
              <tr>
                <td width="20">&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><hr /></td>
                <td width="20">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td width="120"><strong>Brugernavn</strong></td>
                <td width="122"><label>
                  <input name="brugernavn" type="text" id="brugernavn" />
                </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td><strong>Password</strong></td>
                <td><label>
                  <input name="password" type="password" id="password" />
                </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><label>
                    <div align="center">
                      <input type="submit" name="Submit" value="Login" />
                    </div>
                  </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><hr /></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
Avatar billede dinno Nybegynder
20. september 2007 - 15:17 #5
og her den kode på siden hvor brugerne gerne skulle kunne se sin personlige profil men hvor der kun vises profil med id 1 hvor det gerne skulle være den aktuelle brugers id der skal udtrække oplysningerne

<?php
$colname_rsProfil = "1";
if (isset($_GET['id'])) {
  $colname_rsProfil = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['id'] : addslashes($_GET['id']);
}
mysql_select_db($database_db, $db);
$query_rsProfil = sprintf("SELECT * FROM indmeldelse WHERE id = %s", $colname_rsProfil);
$rsProfil = mysql_query($query_rsProfil, $db) or die(mysql_error());
$row_rsProfil = mysql_fetch_assoc($rsProfil);
$totalRows_rsProfil = mysql_num_rows($rsProfil);
?>
Avatar billede w13 Novice
20. september 2007 - 21:21 #6
Mangler der ikke en <form> uden om felterne på login-siden?
Avatar billede dinno Nybegynder
20. september 2007 - 21:36 #7
Nej den er der jeg fik måske ikke det hele med så her er den igen

<form id="login" name="login" method="POST" action="<?php echo $loginFormAction; ?>">
            <table width="300" border="0" align="center">
              <tr>
                <td width="20">&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><hr /></td>
                <td width="20">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td width="120"><strong>Brugernavn</strong></td>
                <td width="122"><label>
                  <input name="brugernavn" type="text" id="brugernavn" />
                </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td><strong>Password</strong></td>
                <td><label>
                  <input name="password" type="password" id="password" />
                </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><label>
                    <div align="center">
                      <input type="submit" name="Submit" value="Login" />
                    </div>
                  </label></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td colspan="2"><hr /></td>
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
        </form>

men selve login virker godt nok. Der hvor jeg tror det går galt er når de pågældende oplysninger skal hentes ned på hjemmesiden igen via database som vist i det ovenstående cripts $colname_rsProfil = "1"; hvor den konsekvent henter post nr 1 i databasen istedet for at skældne imellem hvem brugeren er og hente dennes oplysninger
Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2007 - 18:09 #8
hmm tabte du interressen i spørgsmålet smil
Avatar billede w13 Novice
24. september 2007 - 18:36 #9
Tjaeh, jeg måtte erkende, at jeg ikke kender nok til PHP til at kunne hjælpe med en præcis løsning.

Men jeg ved at følgende:

$colname_rsProfil = "1";
if (isset($_GET['id'])) {
  $colname_rsProfil = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['id'] : addslashes($_GET['id']);
}

bare skal ændres til at hente fra databasen ved at bruge det indtastede brugernavn.
Avatar billede dinno Nybegynder
24. september 2007 - 19:12 #10
ja det var det jeg mente men ved ikke hvordan criptet skal se ud. nå men det kan jo være der dukker en anden op som ved hvordan det klares ellers tak for hjælpen dinno
Avatar billede dinno Nybegynder
23. september 2008 - 21:10 #11
har fundet svaret der kaldes efter FILTER= username SISSION VARIABLE= MM_Username
Avatar billede dinno Nybegynder
23. september 2008 - 21:11 #12
lukker