Avatar billede lzzz Nybegynder
19. september 2007 - 15:20 Der er 9 kommentarer

Table mellemrum fra browser

Det er efterhånden i milliard år siden jeg sidst legede med html, css og php. Så jeg har sådan set glemt det meste ;)

Jeg har en table som jeg gerne vil have helt op i toppen af siden.
Når man laver en table laver den jo et lille mellemrum (ikke inde i tablen... men mellem table og "navigationen" i browseren)
Så vidt jeg husker har det noget med css at gøre... Men kan ikke huske hvordan man gør :)

Så er der nogen der lige kan hjælpe mig lidt? :D
Avatar billede stenger Nybegynder
19. september 2007 - 15:52 #1
Har du prøvet med cellpadding="0"? Usually does the trick... :)
Avatar billede lzzz Nybegynder
19. september 2007 - 16:01 #2
cellpadding er jo til inde i tablen så tr og td står lige op ad hinanden.
Det jeg er ude efter er at få selve tablen til at komme helt op i toppen af siden.
Avatar billede lzzz Nybegynder
19. september 2007 - 16:04 #3
Avatar billede jansangill Nybegynder
19. september 2007 - 16:24 #4
<html>
<head>

<style>

body {
    margin:auto;

}

</style>
<Title>fds</title>
</head>

<body>

<table style="border:1px solid #000;" border="1">
<tr><td>xsa</td></tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede jansangill Nybegynder
19. september 2007 - 16:25 #5
i body angiv margin:auto;
Avatar billede lzzz Nybegynder
19. september 2007 - 16:29 #6
Det var lige præcis det :D
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2007 - 16:36 #7
<ole>

html, body {
    margin: 0;
    padding: 0;
}

- hvis resten af koden er skrevet ordentligt (f.eks. at der bruges en fuld DTD) - og cross-browser kompatibilitet er væsentlig  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2007 - 16:37 #8
- og for at komme evt. kommende problemer i forkøbet, kan det godt betale sig at skrive:

html, body {
    height: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
}
Avatar billede jansangill Nybegynder
19. september 2007 - 19:59 #9
Kan jo ikke sige olebole noget imod her:)