Avatar billede massman Nybegynder
19. september 2007 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ip blokering nok sikkerhed?

Har et lille script som det kun er mig der kommer til at bruge, så jeg tænkte nedenstående er ok som sikkerhed, i stedet for user/pass?

<? if ($_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] !== "min ip" && $_SERVER["REMOTE_ADDR"] !== "min proxy's ip") {
header("Location: /");
exit;
}
else {

blablablabla
?>
Avatar billede leif Seniormester
19. september 2007 - 08:58 #1
Nej, IP er ikke sikkerhed nok. Men det er jo anpå hvor vigtigt det er at det kun er dig som bruger scriptet.

Jeg ville lave Brugernavn + Password beskyttelse.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 10:19 #2
Du kunne jo lave en kombination af begge?
Hvis altså du altid kommer fra samme ip selvfølgelig.
Avatar billede massman Nybegynder
22. september 2007 - 09:59 #3
Det er bare et lille upload script til mine midlertidige filer, i stedet for imageshack/box.net eller lign. Der er fil-type og -størrelse check så det er ikke SÅ vigtigt igen at det er 100% sikkert, så ip-sikkerheden var bare for at gøre det nemmere for mig.

Er det let at forfalske ip/proxy?
Er sandsynligheden for at en hacker gætter både ip og proxy ikke rimelig lille?

Ps, I må gerne lave svar i stedet for kommentarer hvis I synes ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. september 2007 - 10:09 #4
Hvis du tjekker mod: $_SERVER['REMOTE_ADDR'] så burde du have en nogenlunde sikring.
Forfalske IP er ikke nemt. Og hvis en bruger vil ind i dit system, skal han nok komme det. :o)

Og et svar.
Avatar billede massman Nybegynder
24. september 2007 - 16:25 #5
Takker for svarene ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. september 2007 - 17:10 #6
Takker for point.