Avatar billede tonsgaard Nybegynder
08. juni 2001 - 01:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

P2B-DS

Hej

det er nok stillet før, men jeg har følgende sprg.

Kan jeg køre med en PIII 800 EB på et asus P2B-DS mb? - mb er den version med en bus 133Mhz. Jeg kører med bios version 1013

hvis ja, så skal jeg bruge en converter, da det er en FC-PGA PIII 800 EB, jeg har til at ligge, men hvilken converter? S370, S70-D,S370-L el. S370-DL?

:o)

Tonsgaard
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 07:18 #1
Det er ligemeget hvilken converter det er, med hensyn til mærke modeller!! Bare den kan converte signalet fra slot til socket 370!

Du bør nok vide at du mister en del af poweren ved at converte, men det er ikke så meget.

De to ting (kan ihvertfald ikke se andre ting)der skal gøre sig gældende for at sige om du kan bruge det er:

1: Din BIOS skal kunne klare det (ellers kan du måske opdatere)
2: Dit motherboard skal kunne give en v-core ned til 1.65 volt. Hvis den ikke kan det risikerer du at brænde lortet af......
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 07:24 #2
På AsusTek´s side om dit motherborad står:

--------------------------------------------------

ASUS P2B Mainboard Series is featured with the latest Intel chipset -- the 440BX AGPset, to support a Front Side Bus of 100MHz which is a 50% increase in system bus performance from 66MHz. ASUS P2B can support all current Pentium II processors from 233MHz to 450MHz and higher speeds in the future. ASUS P2B Series also include an anti boot-virus (TCAV ; TREND Chip Away Virus) BIOS which can protect your system from being infected by boot-type viruses during startup. ASUS P2B-DS mainboard not only support dual Intel Pentium® II processor but also provide Adaptec® AIC 7890 & AIC 3860 (option) 80 MB/s Ultra2 Wide SCSI chips. The new Ultra SCSI is delivering faster bus speeds and greater connectivity that can balance the performance and efficiency between fast system cores and peripherals.

ChipSet  Feature

  The Intel 440BX AGPset is the latest chipset that will be the fastest bus available for any Intel-compatible chip. This can support single or dual Pentium II processors with system bus (front side bus) frequencies of 100MHz or 66MHz.

Optimizes Pentium II processor 350/400-MHz performance by enabling 100-MHz SDRAM and memory.  Enables \"best-of-class\" 3D and multimedia and gaming platforms.
Supports both 100-MHz or 66-MHz system and memory bus designs.  The first chip set to support the Intel Mobile Pentium II processor.
ACPI-compliant power manageability.  Quad Port Acceleration (QPA) improves system performance

Fundet her: http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/P2b-ds/index.html

--------------------------------------------------

Så er du sikker på at dit motherboard kan levere FSB på 133 MHz som den cpu du tænker på at købe?? Jeg har set at der er BIOS upgrade på siden.......
Avatar billede zycho Nybegynder
08. juni 2001 - 07:25 #3
Du kan hente Manualen til dit motherboard her:

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/manual_slot1.html#p2b-ds
Avatar billede makse Nybegynder
08. juni 2001 - 09:47 #4
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
08. juni 2001 - 13:47 #5
zycho de link/test du viser er til den ældre version af mit mb. jeg er interesseret i den \"nye\" version af boardet.
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 17:10 #6
Hvis dit bundkort er Rev 1.06 (D03) eller nyere, så kan du godt.
Læs http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm#41200
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 17:13 #7
Bare husk du skal bruge bios version 1013.
Den kan hentes på ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B-DS/
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
09. juni 2001 - 22:33 #8
Makse du får de 30, da det var dine svar jeg kunne bruge.
Avatar billede makse Nybegynder
09. juni 2001 - 22:38 #9
Takker for point. :)