Avatar billede jpst Nybegynder
18. september 2007 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GetAsyncKeyState() Fejl PInvokeStackImbalance?

Hey. Kort og godt så prøver jeg at programmere en keylogger i VisualBasic 2005 Express (.net)

Jeg bruger GetAsyncKeyState(), og har lavet følgende:

Public Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Long) As Integer
_________________________________________

If GetAsyncKeystate(45) Then
    File.AppendAllText(txt, "e") '(txt er filnavnet på en .txt fil)
End If

Men jeg får en "PInvokeStackImbalance" ved "
If GetAsyncKeystate(45) Then"

når jeg debugger mit program

Her er et screenshot..
http://www.janphilip.dk/imbalance.jpg

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede bernhof Nybegynder
18. september 2007 - 22:27 #1
Prøv at deklarere den således i stedet:
Public Declare Function GetAsyncKeyState Lib "user32" (ByVal vKey As Int32) As Int16

Læg mærke til at "Long" er udskiftet med "Int32" og "Integer" er udskiftet med "Int16". I .NET svarer datatypen Int32 til Integer og Int16 til Short.

Den skal deklareres således, fordi de gamle VB6 datatyper Integer og Long i .NET er blevet dobbelt så store (Integer var i VB6 16-bit, men er i .NET 32-bit, ligesom Long i VB6 var 32-bit, men i .NET er 64-bit). Dvs. din deklaration af metoden ville være korrekt i VB6, men i .NET er samme datatyper for store til API'en, hvilket nogle gange kan give problemer, hvis man ikke husker at rette det.

Flere oplysninger om GetAsyncKeyState finder du her:
http://www.pinvoke.net/default.aspx/user32/GetAsyncKeyState.html
Avatar billede jpst Nybegynder
18. september 2007 - 22:50 #2
Fedt.. Nu får jeg ingen fejl..

Men når jeg er i debug mode, så sker der intet når jeg prøver at trykke E, eller noget andet..

Har skrevet: If GetAsyncKeyState(45) then.. osv.. så burde den reagere når man trykkede på E..

Som der ses her, så står der at E-key er nr 45
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms645540.aspx

Men uden held.. Nogen ide til hvordan det skal laves?

Det link du gav virker godt, men jeg kan sku ikke læse andre kode-sprog, så jeg forstod ikke ret meget af den "Sample-Code" der var..
Avatar billede bernhof Nybegynder
19. september 2007 - 10:36 #3
GetAsyncKeyState benyttes til at undersøge, om den angivne tast (eksempelvis nr. 45 - E) er trykket ned i det øjeblik du kalder funktionen.

Dvs. GetAsyncKeyState giver IKKE automatisk besked, når der trykkes på E-tasten.
Avatar billede jpst Nybegynder
19. september 2007 - 13:35 #4
Okay, har også læst mig til at hook-funktionen nok også er bedre egnet til det..
Men tak for hjælpen..
Avatar billede marvind Nybegynder
11. oktober 2007 - 21:51 #5
jeg lavede engang en keylogger med GetAsyncKeyState
jeg proppede bare GetAsyncKeyState(xx) i en timer med et interval på 1 milisekund

jeg har koden et eller andet sted, jeg kigger lige efter det når jeg får tid