Avatar billede prodoc Nybegynder
18. september 2007 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scrolle en div med et billede

Hej allesammen, for noget tid siden fik jeg hjælp til at lave dette script, eller rettere det blev lavet for mig :) Nu har jeg så lært at kode lidt og lavet min side om til divs i stedet for Iframes og rammer (td)(tr) osv... er selv lidt stolt :)

Men ja til pointen, er der ikke een der vil hjælpe mig med at lave dette script om, så det virker på to Divs i stedet for de Iframes de nu virker på...?

<script type="text/javascript">
<!--

refreshspeed=10;
refreshspeed2=1000;

curpage="";
scrollvalue=0;
scrollheight=new Array();
scrollpages=new Array("MainID","SubmenuID");
chkvar=true;

window.onload=function(){

setInterval("scrollme();",refreshspeed);

for(ri=0;ri<scrollpages.length;ri++)scrollheight[ri]=document.getElementById(scrollpages[ri]).scrollHeight;

setInterval("scrollhigh();",refreshspeed2);

}

function scrollme(){
if(curpage!="")window.frames[curpage].scrollBy(0,scrollvalue);
}

function scrollhigh(){
for(ri=0;ri<scrollpages.length;ri++){
  cntmpt=document.getElementById(scrollpages[ri].replace("ID","st"));
  cntmpb=document.getElementById(scrollpages[ri].replace("ID","sb"));
    if(+window.frames[(scrollpages[ri].replace("ID",""))].document.body.scrollHeight>+scrollheight[ri])chkvar=true;else chkvar=false;
  cntmpt.src=(chkvar)?cntmpt.src.replace(scrollpages[ri]+"notopscroll.jpg",scrollpages[ri]+"topscroll.jpg"):cntmpt.src.replace(scrollpages[ri]+"topscroll.jpg",scrollpages[ri]+"notopscroll.jpg");
  cntmpb.src=(chkvar)?cntmpb.src.replace(scrollpages[ri]+"nobottomscroll.jpg",scrollpages[ri]+"bottomscroll.jpg"):cntmpb.src.replace(scrollpages[ri]+"bottomscroll.jpg",scrollpages[ri]+"nobottomscroll.jpg");

}

//-->
</script>

SELVE LINKET:
<a href="#null" onmouseover="curpage='Submenu';scrollvalue=-1;" onmousedown="scrollvalue=-10;" onmouseup="scrollvalue=-2;" onmouseout="scrollvalue=0;">
Avatar billede prodoc Nybegynder
19. september 2007 - 15:35 #1
Slet ingen?
Avatar billede prodoc Nybegynder
24. september 2007 - 20:32 #2
please...
Avatar billede prodoc Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:38 #3