Avatar billede hyperguy Nybegynder
18. september 2007 - 14:30 Der er 2 kommentarer

Services og interfaces

Goddag

Er der en nem måde at lave et service med tilhørende interface der kan snakke med services. Når jeg siger snakker mener jeg mere end at starte/stoppe og sende en vejs commands til servicet via ExecuteCommand.

Sådan som jeg har tænkt det nu her vil jeg lave det via sockets, men vil lige være sikker på der ikke er en nemmere måde. Måske C# .NET lige har noget der bruges til den slags.
Avatar billede bvli Praktikant
03. oktober 2007 - 21:03 #1
Hej!

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har forstået spørgsmålet korrekt. Men hvis du mener, at du skal lave et administrations-interface til din egen udviklede service, så vil jeg helt sikkert anbefale dig, at bruge remoting.

Lav en klasse, som udstiller de funktionaliter du vil have serveren skal understøtte. Registrer den som en well-known service (og singleton).

I dit UI projekt refererer du samme klasse - du kan så enten programmatisk få fat i den ved at kalde:
Activator.GetObject(typeof(DinServerSingleTon), uri.ToString());

Hvor uri'en er er den uri du har bedt din server lytte på.

Alternativt kan du også klare det hele via din config.

/B
Avatar billede hyperguy Nybegynder
03. oktober 2007 - 23:52 #2
Ja det var vist noget lignede det jeg ledte efter. Lige pt bruger den en socket forbindelsen på localhost til at snakke sammen med servicet. Det jeg ledte lidt efter var en klasse eller funktion der kunne lave alt det pis socket på en smart måde for mig.
F.eks ligesom ASP.Net har et pisse nem måde at lave webservices på, kunne det også godt være den have en nem funktion at oprette den her forbindelse mellerm service og interface. Men jeg vil lige prøve at kigge nærmere på den remoting der :)