Avatar billede guski Nybegynder
18. september 2007 - 12:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SAP basis konsulent

Hej,

Jeg arbejder som IT-supporter (helpdesk).
Jeg er ved at være temelig træt af at supportere brugere på 1.level og kunne godt tænke mig et job som tekniker el.lign.
Mine interesser er blandt andet netværk, Linux, servere osv. men det bruger man jo ikke ret meget tid på som supporter...
Og nu skal der altså ske noget nyt. Min plan var at flytte til København og søge et nyt job.

Nu er jeg så blevet anbefaldet et nyt job af min arbejdsgiver som SAP Basis konsulent. Er næsten sikker på at jeg kan få det.
Det eneste jeg kender til det er et par transaktionskoder og en smule AS/400 kommandoer.

Er der nogle der kan fortælle mig lidt mere konkret hvad SAP basis konsulenter laver?
Er der fremtidsmuligheder i det, senere når jeg gerne vil til Kbh. F.eks. efter 2 års erfaring?
Hvad tjener de?
Hvordan er deres verden iforhold til andre typer IT-admin/tekniker jobs?

mvh
Avatar billede guski Nybegynder
19. september 2007 - 21:54 #1
hest
Avatar billede aabenminbruger Nybegynder
23. september 2013 - 13:54 #2
SAP Basis

En SAP Basis konsulent, laver installationer af SAP. Sikre sig der er forbindelse mellem de forskellige SAP Systemer, samt systemer udefra. Når der så kommer opdateringer fra "firmaet" SAP, så ligger de dem på. De laver opgarderinger af systemet. Hvis en bruger har dårlige svartider, så undersøger han systemet, for at se om der en en general fejl.
Jeg kan se I kører AS400, der er der ikke så mange der gør, så der er en god ting at kunne, men sammentidig ikke noget at kun at satse på. Men bliv god til SAP, så kommer jobs af sig selv.
Løn er efter kvalifikationer, men SAP er generalt godt betalt i forhold til andre IT områder. Jeg arbejder selv med SAP Basis, og har gjort det i 9 år, og synes det er et godt område.