Avatar billede omansf Nybegynder
18. september 2007 - 09:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Firewall blokerer clienter fra adgang til internet

Hejsa eksperter
Når jeg forbinder mine klienter til en windows 2003 server med alle opdateringer/sp og har windows firewall slået til kan jeg ikke komme på nettet med mine klienter. Så snart jeg slår firewall fra på serveren kører alt som det skal.
Hvilke porte skal jeg åbne op? På serveren skriver den.
"Windows firewall is using your non-domain settings". Skal der ændres noget i forbindelse med dette?

På forhånd tak
Omansf
Avatar billede darrich Novice
18. september 2007 - 10:27 #1
Du skal åbne port 80 til HTTP, og port 443 til HTTPS.
Normalt er de lukket på en server, med mindre IIS er installeret
Avatar billede omansf Nybegynder
18. september 2007 - 11:00 #2
Tak for hjælpen - det ser ud til at løse problemet. Til andre læsere så er det under avancerede indstillinger for firewall / det aktuelle netkort at portene skal tilføjes / åbnes.