Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 09:07 Der er 12 kommentarer

Mine søgeords sider eksistere ikke længere

Jeg har lavet min hjemmeside om, men på bl.a Google ligger de gamle sider der stadig. Det vil sige at folk der klikker på mine sider får en fejlmeddelse. Jeg kan se i min statestik at der er rigtig mange der får denne fejl.
Kan jeg lave noget smart kodning så folk ikke får fejl, men kommer til forsiden på min hjemmeside i stedet for?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 09:18 #1
Du har simpelthen redesignet din side forkert og detstraffer dig nu. jeg har skrevet en artikel om hvordan du skulle have gjort. læs her

http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering/søgemaskineoptimeringredesign.htm

Spørg gerne hvis du vil vide mere
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 09:24 #2
Jeg ved godt at det ikke blev lavet rigtigt :( Men jeg skiftede programmeringssprog og dermed og DB. Så jeg syntes at det var svært at beholde de gamle links.

Men hvad kan jeg gøre nu?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 09:36 #3
Den bedste løsning er at bruge serverside redirects (303.html eller 404.html). Du kan også bruge javascript redirect som et dårligere alternativ.

Problemet er at du slet ikke udnytter de gamle siders placering og det er skidt. du smider simpelthen en mulighed væk
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 09:41 #4
Hvad mener du med serverside redirects? Er godt klar over at det ikke er smart ikke at udnytte de gamle siders placering. Men hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 09:54 #5
Som du ved så bliver du ofte præsenteret for en 404.html side når du taster en ikke eksisterende side ind i din browser. Der findes en hel serie af disse sider, f.eks. 303.html, 401.html osv osv der hver har sin funktion. En af den, mener der er 303, er den side man bruger til at redirecte når en side flyttes og det er den form for redirect google bedst accepterer, html og meta redirect straffes da de har været udnyttet til narrestreget.
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 09:58 #6
HTTP 404 - File not found

Det er den jeg får frem.
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 10:22 #7
Men hvordan får jeg den til at lave en sever side redirect?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 12:02 #8
Det har jeg selv aldrig prøvet i praksis. Jeg prøver at se om jeg kan finde noget dokumentation
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 12:11 #9
Er det en apache eller en IIS vi taler om
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 12:27 #10
På apache gøres det via .htaccess
På IIS gøres det via Custom Errors

I begge tilfælde skal du have adgang til serveren, hvilket de gode udbydere giver mulighed for
Avatar billede jungy-doh Nybegynder
18. september 2007 - 13:50 #11
Jeg aner ikke hvilken det er. Det er et domæne igennem Scannet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2007 - 15:10 #12
Prøv at kontakte scannet, jeg bruger dem selv og de plejer at være fornuftige og kan måske hjælpe dig