Avatar billede Lasse Novice
08. juni 2001 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser man alle de procedurer/functioner en bruger kan eksekvere?

Er der et sted hvor man kan se klasseheriarkiet i Oracle???

15 point for hvert af disse.
Avatar billede lagermus Nybegynder
08. juni 2001 - 00:37 #1
Hvis du skal se alle procedurer eller funktioner en bruger har oprettet kan du skrive:

select * from user_objects where object_type = \'FUNCTION\'; (eller PROCEDURE). Men dette er kun dem brugeren har lavet.

Hvis du vil se alle eksekverebare bruger du all_objects i stedet for user_objects, men lav nogle søgekriterier, for den tager jo ikke bare funktioner og procedurer med, men alle databaseobjekter. Jeg kan lige give dig en oversigt:
Name                            Null?    Type
------------------------------- -------- ----
OWNER                          NOT NULL VARCHAR2(30)
OBJECT_NAME                    NOT NULL VARCHAR2(30)
OBJECT_ID                      NOT NULL NUMBER
OBJECT_TYPE                              VARCHAR2(12)
CREATED                        NOT NULL DATE
LAST_DDL_TIME                  NOT NULL DATE
TIMESTAMP                                VARCHAR2(75)
STATUS                                  VARCHAR2(7)

Håber dette kan hjælpe...
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med klasseheriarki ?? Men Oracle Navigator giver godt overblik over mange ting!
/lagermus
Avatar billede Lasse Novice
08. juni 2001 - 01:10 #2
tak lagermus... den første del var især brugbar :-)

Med klasseheirarki, mener jeg.... en database består af: et eller andet. Et eller andet, består af: bla bla bla...
tilsidst, en tabel består kolonner og tabeller...
Men det er måske ikke bygget så objektorienteret op...

ok, jeg er ret sikker på at det der oracle navigator er noget jeg også kan bruge... Er det et program? eller er det et dokument?
Avatar billede lagermus Nybegynder
09. juni 2001 - 12:21 #3
Oracle Navigator skulle meget gerne følge med din Oracle-pakke. Kig de mange genveje i gennem. Hos mig ligger det under (fra start-menuen) Personal Oracle...
Ellers kan du hente dine oplysninger gennnem SQL gennem bl.a ovenstående tabel. Her skal du ændre din where betingelse. Så du f.eks. hente alle tabeller du har adgang til... men der står jo ikke hvilken specifik database de hører til. Så må du lave en bruger til hver database du laver, hvis du vil have det klart inddelt. Altså svarer OWNER til databasen.
Ëllers har jeg stadig lidt forståelses problemer når du skriver at en tabel består af kolonner OG tabeller ? :-)
Kan det hjælpe dig på vej ?
/lagermus
Avatar billede lagermus Nybegynder
09. juni 2001 - 23:18 #4
Skal vi komme videre i denne sag ??
Avatar billede lagermus Nybegynder
10. juni 2001 - 02:01 #5
Hmmm !!
Avatar billede Lasse Novice
11. juni 2001 - 16:37 #6
ja, ok