Avatar billede powerade Nybegynder
17. september 2007 - 15:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Video slutter - gå til ny side - HowTo?

Hej - jeg bruger følgende kode til at vise en video på en introside:
<object id="VIDEO" classid="CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6" type="application/x-oleobject" height="360" width="480">
<param name="URL" value="Mediaplayer.wmv">
<param name="SendPlayStateChangeEvents" value="True">
<param name="AutoStart" value="True">
<param name="uiMode" value="none">
<param name="PlayCount" value="1">
<embed src="Mediaplayer.wmv" controller="true" displaysize="4" autoplay="true" playeveryframe="false" pluginspage="plugin.html" height="360" width="480"></object>

Mit spørgsmål er nu - hvordan får jeg loadet en ny side når videoen slutter? Det skal virke i både IE og FireFox.
Pft
Avatar billede gurly Praktikant
17. september 2007 - 16:25 #1
det skulle du kunne ved at ligge en "ScriptCommand Event"  ind i selve videofilen, sådan at når videoen når til et bestemr sted (slutningen)  så fortæller eventen at der skal loades en ny side
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb249364.aspx
men hvordan man så får lagt sådan en event ind i en wmv video, det ved jeg ikke.
og så er der noget om alt efter hvad sikkerheds indstillinger folk har sat i deres win media player, så virker det ikke hvis de har blokeret det i indstillinger.
disse sikkerheds indstillinger bliver jo også brugt når wmp bliver brugt som plugin på en webside.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2007 - 21:24 #2
<ole>

Forhåbentlig er der ingen, der tillader scripting ud af MediaPlayer  =8-O

/mvh
</bole>
Avatar billede powerade Nybegynder
19. september 2007 - 20:25 #3
Scripting i videoen er ikke en holdbar løsning - der må da være noget JavaScript eller lign. der kan gøre det?
Avatar billede gurly Praktikant
22. september 2007 - 18:44 #4
problemet er vel at få detekteret hvornår videoen er slut, det ved vel kun mediaplayeren  ?
Avatar billede gurly Praktikant
22. september 2007 - 19:08 #5
mulighederne er måske større ved at ligge en "event" ind i slutningen af en flash video (flv) denne event burde kunne kalde på et script på siden som får den til at skifte
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2007 - 23:38 #6
olebole > det gør alle, med mindre de har fundet ind og deaktivere det.
det ligger jo i "funktioner"  "indstillinger"  "sikkerhed"
og hvis vi taler om de defaulte indstillinger, som da den blev instaleret, så har den godt nok IKKE sat kryds i  >

"kør script kommandoer når de findes"

men den har til gengæld heller ikke kryds i  >

"kør ikke script kommandoer og rich mediastream hvis media player køres fra en webside"

Hvilket vil sige at med standard indstillinger så vil den køre en rich stream.

på følgende side kan man downloade windows SDK 10
http://download.microsoft.com/download/a/7/e/a7e58606-58a3-429b-afc0-50159db5bc13/wmplayer10sdk.exe

når man har instaleret / pakket den ud, så gå ind i >

WMSDK/WMPSDK10/samples/webpages/urlflip

hvor der ligger en fungerende eksempel player, der enten kan åbne et popup vindue, eller loade en ny frame i siden
Avatar billede gurly Praktikant
28. september 2007 - 23:47 #7
Og Uha da, for når man definere en embed media player med 0 x 0 pixel så er den usynlig, og så sætter autorun på den, så er den jo en glimrende automatisk popup vindue åbner
føj da  :-(
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 00:50 #8
jeg har lavet et lille eksempel der gør presis hvad du efterlyste
mediaplayeren afspiller, og eften en tid får den vinduet til at gå til ny side

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/popup/urlflip.htm

for sjov skyld får du den lige i en usynlig udgave også c",)

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/popup/usynlig.htm

eksemplerne kan du downloade her >

http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/popup/

(højreklik og gemdestination som)

Det virker jo altså kun med ovenstående beskrevede indstillinger i wmp, men det tror jeg nu de fleste har, skulle der smutte et par stykker, så kan de følges med dem der slet ikke har wmp

hvis det har interesse, så må vi lige finde ud af hvordan man tilføjer et script til en video  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 01:25 #9
ja altså ikke højreklik på linket, men åben det og højreklik på filerne c",)
Avatar billede powerade Nybegynder
29. september 2007 - 08:34 #10
Det ser ud til at virke perfekt i både FF og IE. Tak for svaret gurly.. ;)
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 20:02 #11
ja men hvad så med at ligge scrptet ind i en video film, fandt du ud af hvordan man gør det ?
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 20:41 #12
på¨siden herunder er beskrevet hvordan man indsætter en url i en wmv
ved hjælp af "Windows Media File Editor"
http://www.plattsburgh.edu/technology/it/help/streamingmedia/mediafileeditor.php

File editoren er et extra tootl der er med i Windows Media Encoder v9
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx
når du har instaleret denne pakke, så klik nede i start / og programmer og så kig efter "windows media" og så væl "untilities" så ligger editoren der
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 20:42 #13
og så må det lige understreges at der er intet specielt ved mit player eksempel
det hele ligger i selve video filen
Avatar billede gurly Praktikant
29. september 2007 - 21:05 #14
jeg har prøvet lige at følge min ejen vejledning
jeg lavede en lille stump video på 8 sekunder
og ved hjælp af windows media editor indsatte jeg så en script command 6 sekunder inde i videoen, og definerede hvad url adresse der skulle bruges.
du kan afprøve mit nye eksempel her
http://www.aelling.lir.dk/public/eksemplar/popup/6-sekunder.htm