Avatar billede anb Nybegynder
17. september 2007 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning i kalenderen

Jeg har tit brug for at sende mange mødeindbydelser til enkeltpersoner i Outlook.

Kan man på nogen måde integrere brevfletning med mødeindkaldelserne i kalenderen, således at min kalender automatisk bliver opdateret med hvert af de indkaldte møder?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 14:21 #1
Avatar billede anb Nybegynder
17. september 2007 - 16:21 #2
.. nu har jeg gjort hvad jeg kunne for at lukke dem ned...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:31 #3
Fint, så kommer der nok en venlig sjæl forbi.

Kan du beskrive lidt nærmere hvad det er du vil, for jeg forstår det ikke helt?
Avatar billede anb Nybegynder
17. september 2007 - 16:49 #4
Jeg kan prøve at beskrive casen:

Jeg står og skal indkalde 25 personer til til møder, hvor de skal møde op enkeltvis. Jeg har så en liste med navnene og de tidspunkter de skal indkaldes til. Målet er at indkalde dem vha. Outlooks mødeindkaldelses-feature, så kommer det jo ind i både min og mødedeltagernes kalender.

Alternativt indkalder jeg vha. en normal email, men den kommer jo ikke automatisk ind som en aftale i min kalender.
Avatar billede anb Nybegynder
17. september 2007 - 16:50 #5
... og målet var som sagt at lave det som brevflet eller lignende.
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. september 2007 - 20:29 #6
Hej

Den nemmeste metode her er at få lavet en Excel VBA løsning, hvor du har navne, tider, tekster osv. i excel og har en knap således at når du trykker på denne knap, så indkalder den deltagerne enkeltevis.

Hvis du vil se et eksempel, så er du velkommen til at sig til. Så laver jeg gerne et eksempel til dig!

/Christian
Avatar billede anb Nybegynder
19. september 2007 - 22:20 #7
Det lyder ret interessant! Jeg er desvæære ikke den store VBA-haj, så et eksempel ville være et hit...

Excel filen skal sådan set blot indeholde:

Deltager1 Email1 Deltager2 Email2 Sted MødeStart MødeSlut MødeDato MødeTekst

Sig til, hvis du har brug for mere info! Jeg glæder mig til at se resultatet.!
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. september 2007 - 23:06 #8
VBA kode er her:

Sub makeMeeting()
    Dim rng As Range
    Dim oOutlook As Outlook.Application
    Dim meeting As AppointmentItem
    Set oOutlook = New Outlook.Application

    Set rng = Sheets("Meeting").Range("A2")

    While Not rng.Value = ""
        Set meeting = oOutlook.CreateItem(olAppointmentItem)
        meeting.Recipients.Add rng.Offset(, 1).Value
        meeting.Recipients.Add rng.Offset(, 3).Value
        meeting.Location = rng.Offset(, 4).Value
        meeting.Start = rng.Offset(, 7).Value & " " & rng.Offset(, 5).Text
        meeting.End = rng.Offset(, 7).Text & " " & rng.Offset(, 6).Text
        meeting.Subject = rng.Offset(, 8).Value
        meeting.Recipients.ResolveAll
        meeting.MeetingStatus = olMeeting
        meeting.Send
        Set rng = rng.Offset(1)
    Wend
End Sub

hvis du sender mig en mail på ck@officekonsulenterne.dk så smider jeg dig Excelfilen på mail så du kan prøve den.

/Christian
Avatar billede anb Nybegynder
20. september 2007 - 15:30 #9
smider du den ikke som et svar forresten? Det virker perfekt :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
20. september 2007 - 16:46 #10
Hermed et svar! Glad for det kunne bruges!

/Christian