Avatar billede carstensuurland Nybegynder
17. september 2007 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af foldere i dybe strukturer

Hej Eksperter

Jeg har et problem.
Jeg skal oprette foldere i dybe strukturer. Jeg kommer tit op på stier der overstiger 256 karakterer...

Scripting.FileSystemObject, MkDir og WinAPI CreateDirectory fejler alle, når jeg rundet de 256 karakterer.

Filsystemet er NTFS så jeg mener da, at jeg burde kunne lave strukturer der er meget dybere end det.

Er det nogen der har en god "work-around"?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
17. september 2007 - 14:06 #1
Du kan ikke overstige 256 karakterer i et mnappenavn.
Prøv at oprettet en mappe manuelt, så vil du kunne konstatere det.
Jeg mener heller ikke du kan lave mere end 48 undermapper.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
17. september 2007 - 14:08 #2
Jeg har heller ikke mere end 256 karakterer i et foldernavn. Det er vel kun en 10-25 stykker. Problemer er, at det fejler når jeg sammenlagt (hele stien til den folder jeg gerne vil oprette) kommer op over 256 karakterer. Dén folder kan f.eks hedde "Folder1" og ligge i en dyb struktur med 10 ovenliggende foldere. Dér fejler det.
Avatar billede tjacob Juniormester
17. september 2007 - 14:30 #3
MS beskriver her en workaround, hvor du bruger et UNC path i stedet for et regulært path:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/Aa365247.aspx

Det er ud til at du blot skal sætte "\\?\" foran path, men jeg har ikke prøvet.

Jeg ved at FileSystemObject understøtter UNC paths, men tør ikke udtale mig om de andre.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
18. september 2007 - 09:17 #4
Perfekt. Det var CreateDirectoryW versionen jeg var ude efter. Kombineret med \\?\ syntaxen løste det problemet. tjacob: Giv mig et svar, så får du point.
Avatar billede tjacob Juniormester
18. september 2007 - 09:21 #5
Godt du fik det til at virke.    -svar