Avatar billede filip_b_l Nybegynder
17. september 2007 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

random funktion i array?

Hej Gutter (og guttinder?)
Jeg har fundet et javascript som fader et slideshow igennem, og det fungerer fint... eneste detalje er at det kunne være fedt hvis billederne kunne komme i tilfældig rækkefølge i stedet for i den bestemte rækkefølge... er der en hurtig kommando til det (som selv en javascript idiot som mig kan finde ud af?)
Alternativt vil jeg bare lave randomiseren i php (som mere er mit sprog)
Sourcen kan ses her - hvor og hvad skal jeg sætte ind?
http://www.rudehoej.dk/slideshow.php
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
17. september 2007 - 14:32 #1
var aa = Math.floor(Math.random()*(fadeimages.length));
alert(fadeimages[aa]);
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
17. september 2007 - 14:54 #2
hvor skal jeg sætte det ind?
Avatar billede roenving Novice
22. september 2007 - 10:31 #3
De steder, hor der står fadeimages[curimageindex] eller fadeimages[nextimageindex] o.l.
Avatar billede roenving Novice
22. september 2007 - 10:32 #4
-- og så skal det altså være:

fadeimages[Math.floor(Math.random()*fadeimages.length)];
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
23. februar 2009 - 15:12 #5
jeg kan ikke huske hvordan det her endte... men skriv et svar hvis i vil ha point. ellers tar jeg dem bare selv igen!
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2009 - 20:16 #6
Oki ...