Avatar billede kjoller Nybegynder
17. september 2007 - 11:56 Der er 6 kommentarer

Tjeck textboks

Hejsa

Jeg har 20 tekstbokse, som hedder name1, name2 osv.

Jeg ville høre om der er en mulighed for at lave en funktion/klasser  hvor man bare kunne sige:

testcontent(string id)
{
if(id.text != "")
  .....
}

Istedet for at skulle lave en til hver boks (tanken er jo selvfølgelig at der kommer en masse bokse, til efternavn..)

c# er sproget ;-)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
17. september 2007 - 12:21 #1
er dit formål at tjekke om der er indtastet noget i alle textboxene?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
17. september 2007 - 12:33 #2
Du kan bruge RequiredFieldValidator til hver textbox og så if page.isvalid = true ved page.ispostback, så er alle dine textboxes tjekket.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
17. september 2007 - 12:36 #3
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="HelpCodeNew_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        &nbsp;
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Style="z-index: 100; left: 4px; position: absolute;
            top: 12px"></asp:TextBox>
        <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" Style="z-index: 101; left: 3px; position: absolute;
            top: 50px"></asp:TextBox>
        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ControlToValidate="TextBox2"
            ErrorMessage="RequiredFieldValidator" Style="z-index: 102; left: 204px; position: absolute;
            top: 59px"></asp:RequiredFieldValidator>
        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator2" runat="server" ControlToValidate="TextBox1"
            ErrorMessage="RequiredFieldValidator" Style="z-index: 104; left: 207px; position: absolute;
            top: 20px"></asp:RequiredFieldValidator>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        If Page.IsPostBack And Page.IsValid = True Then
            ' do something
        End If
    End Sub
Avatar billede kjoller Nybegynder
17. september 2007 - 14:12 #4
jeg kan godt se hvad I mener, men der må gerne vøre tomme bokse, jeg skal bare kunne  se hvilke felter som er udfyldt på en men måde.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
17. september 2007 - 14:24 #5
Så kan du sende alle dine textboxe til en funktionm som returnere et array, med navne på de tesxboxe som er udfyldt.

I denne stil

Function TjekTextbox (byval TxtId as integer, etc)

if Textbox & TxtId<> then
txtString = Textbox&TxtId ", "
end if
return txtString
Avatar billede mikalj Nybegynder
24. september 2007 - 12:27 #6
Ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet. Det er jo super nemt at lave en metode der tager en TextBox som argument og returnerer false hvis den er tom

IsTextBoxNotEmpty(TextBox tb)
{
    return (tb.Text.Trim().Length > 0)
}

Men det virker næsten mere besværligt end bare at teste indholdet af dine tekstfelter der i koden hvor du rent har behov for det.

Ville kunne give et bedre svar hvis du uddybede spørgsmålet lidt, hvad er ideen bag dette? Er det f.eks. så du kan sætte NULL ind i en sql sætning hvis tekstfeltet er tomt?