Avatar billede bente_fiber Nybegynder
17. september 2007 - 00:21 Der er 7 kommentarer

HJÆÆÆLP - garanteret ALT for let..

Hej..

Jeg er ny til C# og er blevet lidt lost her.
Har en timer (timer1) som jeg gerne vil have bliver startet fra en anden form. Dvs, når jeg klikker på en knap på den anden form - så starter timeren.

Jeg har prøvet ALT - men ved ikke hvordan jeg får adgang til denne timer, når den er placeret på den anden form :-O

Help anyone, 200 point på højkant,

btw mange mange tak :-)
Avatar billede kalp Novice
17. september 2007 - 00:55 #1
Det er ikke sådan man bør gøre det, men det nemmeste er, at du lave en metode der starter din timer... metoden skal være statisk.. så f.eks

public static StartTimer()
{

koden her

}

hvis du skriver det så kan du se metoden fra din første form.

Det korrekte ville ellers være, at man sender en reference af sig selv over til form nummer 2 når den oprettes.
Avatar billede kalp Novice
17. september 2007 - 00:56 #2
du kan få inspiration i koden her hvor 2 forms arbejder sammen.
www.kalp.dk/forms.rar
Avatar billede lasserasch Juniormester
17. september 2007 - 16:08 #3
Men du bør oprette referencer til dine forms, så du kalder på den rigtige måde.

Se her : http://www.eksperten.dk/spm/795823 (Min kommentar næsten nederst. Giver en rimelig god beskrivelse af dit problem)

/Lasse
Avatar billede nubi19 Nybegynder
20. september 2007 - 16:45 #4
kalp > Det med en statisk metode vil ikke fungere hvis hans timer hører til en instans af formen, i så fald mangler han instansen - og det vil den typisk gøre.
Lasses løsning er langt bedre.
Avatar billede kalp Novice
20. september 2007 - 17:00 #5
nubi19 >>

Du siger intet jeg ikke ved og nej lasses løsning er skam ikke bedre da det er det samme som står i mit indlæg nr. 2.

Du kan evt. hente koden før du kommenterer indlæg;)

mvh
kalp
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. september 2007 - 09:07 #6
Rolig nu drenge. Lyder jo næsten som om i er ved at komme op at slås *gg*.

Ja, kalp's andet indlæg og mit er det samme, bortset fra detaljerne i opbygningen. Og det er jo en smagssag.

Men vi kan vel alle blive enige om at den statiske måde er noget makværk, som man bør holde sig langt væk fra ;-)....

Mvh.
Lasse
Avatar billede nubi19 Nybegynder
22. september 2007 - 08:28 #7
kalp > Var på ingen måde ment som et oplæg til flamewar eller lign. Ville udelukkende give bente_fiber en 3. mening, som støttede en af de to nævnte, så der var et flertal for en løsning - ellers er det jo ikke til at vide hvad man skal tro.

Jeg har ikke tjekket din kode, og det beklager jeg. Mht. Lasses løsning der er bedre, mente jeg udelukkende, som lasse også skriver, at løsningen med en reference er bedre end at forsøge at lave det statisk.

Samtidig holder jeg fast i at en statisk løsning umiddelbart slet ikke kan lade sig gøre, da man vil mangle referencen til den kørende instans af formen.

Så det var ikke for at skabe dårlig stemning, sorry hvis det virkede sådan.