Avatar billede mbm Nybegynder
16. september 2007 - 18:16 Der er 2 kommentarer

Problemer med Namespace

Jeg forsøger at anvende de webservices som er tilgængelige med MS CRM 3.0. MS CRM er installeret på samme maskine og jeg anvender VS 2005 med c#.

Jeg har oprettet et nyt website og lavet en web reference til MS CRM webservices og den del tror jeg er ok for jeg kan se de tilgængelige metoder.

Min default side ser sådan ud:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>
<%@ Import Namespace="WorkingWithCrm.CrmSdk" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Min code behind ser sådan ud:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using CrmSdk;

    public partial class _Default : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            CrmService service = new CrmService();

        }

Men jeg får konstant følgende fejl:

Error 2 The type or namespace name 'CrmService' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) C:\Documents and Settings\CRMAdmin\My Documents\Visual Studio 2005\WebSites\WorkingWithCrm\Default.aspx.cs 18 38 C:\...\WorkingWithCrm\

Jeg er ikke 100% sikker på hvad jeg skal angive som namespace. Håber nogen kan være behjælpelig :-)
Avatar billede nubi19 Nybegynder
16. september 2007 - 21:12 #1
Det er typen "CrmService" den mangler, og dermed sandsynligvis dets namespace.
Så vidt jeg kan læse mig til på MSDN bruger CrmSdk'en dit default namespace, så måske en using WorkingWithCrm.CrmSdk kan gøre tricket ?

Evt. kan du se om denne side kan hjælpe dig videre: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa684342.aspx
Avatar billede hojben Novice
13. februar 2008 - 14:49 #2
lukketid? og husk at lukke alle dine gamle åbne spørgsmål!