Avatar billede wolterw Nybegynder
16. september 2007 - 01:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af undermappevisning

Jeg har en lille kode, som viser mig stier til filer i min mappe på min server.  Det jeg gerne vil have er at den i stedet for kun at vise mig stier filerne og mapperne i samme mappe, viser mig stier til alle filer i mappen og alle filer i undermapperne også.
Og helst sorteret alfabetisk med mapper oven over filerne.

<?
if ($handle = opendir('./files')) //change to point to your directory
{
while (false !== ($file = readdir($handle)))
{
if ($file != "." && $file != "..")
{
//echo "<a href=http://www.server.com/$file>$file</a><br />"; //change to match your path
{
echo "http://www.server.com/$file<br>"; //change to match your path
}
?>
Avatar billede 3xm Nybegynder
16. september 2007 - 19:18 #1
Så skal du i noget rekursivt. Altså en funktion der kalder sig selv.

her er noget pseudo-kode:

function showDirectoryContent($path)
{
  while(...) // løb gennem indholdet i den mappe der har stien $path
  {

    // Udskriv navn på mappe/fil
    echo $file . "<br />";

    // Hvis det er en mappe
    if (is_dir($file))
    {
      // Udskriv indholdet af mappen
      showDirectoryContent($path . "/" . $file)
    }

Det der sker er, at hvergang funktionen finder en undermappe i mappen, så kalder funtionen sig selv og udskriver indholdet af den undermappe (som vil gøre det samme med sine egne undermapper osv.)

=)
Avatar billede wolterw Nybegynder
16. september 2007 - 20:18 #2
Jeg ved ikke rigtig noget om php, så er det muligt at få dig til at sætte det sammen med min kode?
Avatar billede wolterw Nybegynder
29. september 2007 - 12:03 #3
Ingen svar her, så vi lukker