Avatar billede zumi Nybegynder
15. september 2007 - 13:08 Der er 3 kommentarer

Alternativ FTP-port (virker ikke?)

Jeg har en NAS-server og en router med tilknytte usb-harddisk. De kører begge ftp-server og jeg kan tilgå dem begge fra lan'et. Med min offentlige ip ftp://offentligIP kommer jeg ganske rigtigt til den ftp-server jeg har portforwardet til (21)
Jeg kan dog på den måde kun nå den ene ftp-server fra wan'et. Så portforwardede jeg jo bare en alternativ port 25, 121, 2121 osv, men det virker ikke. Jeg har testet med filezilla og Iexplorer.
Hvad er der galt?

vh Rasmus
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. september 2007 - 13:26 #1
Har du testet ude fra?
Altså uden at lave loopback?
Avatar billede leif Seniormester
15. september 2007 - 13:32 #2
Du har sat NAS serveren op til en Alterntiv port fx. 2121 ? Og Portforwardet 2121 til NAS serveren's ip ?
Avatar billede zumi Nybegynder
17. september 2007 - 19:54 #3
Ja NAS-serveren kører vsftpd og jeg tror problemet ligger der. Kan ikke få den til at "lytte" på andre porte end 21..?

- og så røg vi off topic..