Avatar billede ch007 Nybegynder
15. september 2007 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent oplysninger fra MySQL

Jeg har lavet xml-filer til rss-feeds.

Jeg har omdøbt xml-filen til .asp

Nu vil jeg gerne lave udtræk fra min db til xml-filen, men det vil den ikke godtage, når jeg prøve at skrive asp-kode (<%) skriver den blot:

XML error: A string literal was expected, but no opening quote character was found.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
15. september 2007 - 12:27 #1
du kan skrive kode i et xml-dokument - derimod skal xml-dokumentet genereres ud fra noget kode. Enten skal du gøre som det eksempel jeg foreslog i et af dine tidligere spørgsmål (altså vha Microsoft.XMLDOM) eller også skal du skrive det som tekst vha FSO som du kan læse om her; http://www.opfinderen.dk/sites/70
Avatar billede ch007 Nybegynder
15. september 2007 - 12:37 #2
Det jeg læser dig sige er at man ikke kan kode asp i en xml fil. Men at jeg istedet laver en anden asp-fil som "laver udtræk" og så gemme i en xml-fil. Er det rigtigt?
Avatar billede keysersoze Guru
15. september 2007 - 14:26 #3
Korrekt, du kan ikke komme ASP-kode i en XML-fil.

Der er ikke én måde at gøre det på - det afhænger af behov. I nogle tilfælde vil det rigtige være at lade ASP generere en fysisk XML-fil hvis den fx kun skal opdateres en gang om dagen - i andre tilfælde vil man lave en ASP-fil som outputter XML on-the-fly så det altid er friske data der er i filen (på den måde kommer der aldrig en fysisk fil men ASP-filen _er_ XML).