Avatar billede uniquedk Nybegynder
15. september 2007 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til array udtræk fra database

Hejza....
Se følgende kode her.... jeg vil trække mine data ud så jeg har et array jeg kan bruge...

$cat = mysql_query("SELECT cat_name FROM category ORDER BY cat_name");

    while ($category = mysql_fetch_array($cat, MYSQL_NUM)) {
        $catid[] = $category;
        }

Min kode gør næsten det jeg vil...
men den laver bare arrays inde i arrays.. så jeg ike kan skrive
echo $catid[1] f.eks, men skal skrive $catid[1][0]
Hvordan laver jeg array'er så det ikke bliver array i array
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2007 - 07:58 #1
Det skal være array i array hvis du har flere rækker med flere felter. Men nu har du kun eet felt, og derfor kan du:

    $catid[] = $category[0];
Avatar billede uniquedk Nybegynder
15. september 2007 - 12:05 #2
Okay... tak for det, virker....
Men det må da kunne lade sig gøre at trække det ud i et enkelt array hvis jeg nu havde 2 rækker jeg ville trække ud....
Men skriv et svar så får du point....
Avatar billede uniquedk Nybegynder
15. september 2007 - 12:07 #3
Ahhh.... måske ikke, ser pludselig logikken i det ;-) ville jo egentlig være ret usmart med alle de blandede data i et array :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2007 - 14:46 #4
Ingen point til mig, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Har du to eller flere felter, så skal du gøre noget i retning af det du har i dit spørgsmål.
Avatar billede uniquedk Nybegynder
23. september 2007 - 06:02 #5
lukket