Avatar billede hyperguy Nybegynder
14. september 2007 - 13:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere counts i samme query

Goddag

Jeg står med et lille problem med hensyn til sql.

Jeg har en table der viser om en besked er afstendt eller den er failet. Jeg mangler så et udtræk der kan give mig hvor mange failed der er og hvor mange der er sendt for hver dag. Jeg har et status felt, hvor det kan være "sent" eller "failed" og jeg skulle gerne vide det for hver dag. Jeg har til hver post en felt der hedder "sendTime" der angiver hvornår den er sent eller prøvet sent i tilfælde af den er failed. Feltet er et datetime felt.
Avatar billede Martin Carl Praktikant
14. september 2007 - 15:28 #1
Mon ikke dit SQL skal ligne nedenstående:

SELECT  date( et_timestamp_felt ) as dato, status_felt, count( * )
FROM    din_tabel
GROUP BY dato, statut_felt

Det virker på et timestamp felt!

Så får du f.eks.

2007-09-13  failed  1
2007-09-13  sent    4
2007-09-14  sent    3
Avatar billede hyperguy Nybegynder
14. september 2007 - 15:34 #2
Hehe ja sådan har jeg også fået lavet en der viser, men sådan som jeg gerne vil have den til at vise er noget ligende det her:

Date - Failed - Sent
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. september 2007 - 15:41 #3
Hvad med:

SELECT  date( et_timestamp_felt ) as dato, (SELECT COUNT(*) FROM tabel WHERE status_felt = 'Failed') AS failed,(SELECT COUNT(*) FROM tabel WHERE status_felt = 'Sent') AS sent
FROM    din_tabel
GROUP BY dato
Avatar billede hyperguy Nybegynder
14. september 2007 - 18:37 #4
Ligner noget der godt kunne virke michael :) men jeg skal bruge det ude på arbejdet, så det må vente til mandag med at blive testet.. hehe.

Vender stærkt tilbage mandag :)
Avatar billede hyperguy Nybegynder
17. september 2007 - 09:50 #5
Nu har jeg prøvet den query der michael og den siger fejl ved de subquerys der er i den.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. september 2007 - 09:59 #6
Bruger du en äldre version af MySQL accepteres subqueries ikke.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
18. september 2007 - 09:21 #7
Det er en version 4.0.17