Avatar billede crapman Nybegynder
14. september 2007 - 12:20 Der er 2 kommentarer

Join - kun vise grupper som har indhold

Hejsa,
Jeg har nedenstående rekursive funktion, som hiver fat i en tabel med "grupper", tjekker om den har undergrupper og om den har nogle filer i sig...

Er det muligt, kun at udskrive grupper, som enten har filer eller undergrupper i sig? Altså skippe alle tomme grupper?

                response.write "<?xml version=""1.0"" encoding=""UTF-8""?>"_
                                                &"<node>"&vbcrlf

                'response.write "<node>"&vbcrlf

                Dim arrRows, intParentId, intCategoryId, oRsCont

                    Set oRs = conn.Execute("SELECT id, IsNull(parentGroup, 0) AS parentGroupId, groupName FROM contentGroups ORDER BY groupname")

                        If Not (oRs.EOF AND oRs.BOF) Then
                            arrRows = oRs.GetRows
                            Call TreeView(arrRows, 0, 0)
                        End If

                    oRs.close
                    set oRs = nothing

                    Sub TreeView(byRef arrStructure, byVal intParentID, byVal intDepth)

                        Dim n, y

                        For n = 0 To UBound(arrStructure,2)

                            If (Arrstructure(1,n) = intParentID) Then

                                    Response.Write "<node label="""&arrStructure(2,n) & """ isBranch=""true"">"&vbcrlf

                                            set oRsCont = conn.execute("SELECT * FROM content WHERE groupId = "&arrStructure(0,n)&"")
                                                if not oRsCont.bof then

                                                    response.write "<node label="""&oRsCont("name")&""" filename="""&oRsCont("filename")&""" description="""&server.htmlencode(oRsCont("description"))&""" />"&vbcrlf

                                                end if
                                            oRsCont.close
                                            set oRsCont = nothing

                                        intDepth = intDepth + 3
                                            Call TreeView( arrStructure, arrStructure(0,n), intDepth)
                                        intDepth = intDepth - 3

                                    response.write "</node>"&vbcrlf

                            End If

                        Next

                    End Sub

                    response.write "<node label=""Sent"" isBranch=""true""></node>"
                    response.write "</node>"
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. september 2007 - 15:12 #1
Er det ikke bare at INNER JOINE på content tabellen sådan her fx.:
Set oRs = conn.Execute("SELECT a.id, IsNull(a.parentGroup, 0) AS parentGroupId, a.groupName FROM contentGroups a INNER JOIN content b ON a.ID = b.groupID ORDER BY groupname")
Avatar billede crapman Nybegynder
17. september 2007 - 09:03 #2
Jo, det ville være den indlysende metode - men den skal også vise de grupper, som har undergrupper... Dvs. den skal kigge i sig selv OG i content...