Avatar billede the_edge Nybegynder
14. september 2007 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inputbox anuller knap

Hejsa

Jeg har et problem med en Inputbox'en. Den går i løkke for at tjekke på lengden. men man kan ikke trykke anuller... hvordan løser jeg dette ?

dim msgtekst
    msgtekst = "Indtast initaler"
    While lengde < 1
        Initialer = InputBox(msgtekst, "Indtast navn", "f.eks abc") 'her kommer input boksen som måler på lengden af initialer
        lengde = Len(Initialer)
    wend

        while lengde <= 1 or lengde > 4  'tjekker om lengden er mindre end 1 og større end 5.
        Initialer = InputBox("Du intasted", "fejl" , Initialer) ' hvis den er det bliver vi herinde.
        lengde = Len(Initialer)
        stop

    wend

        if lengde > 1 And lengde < 5 then 'hvis lenden er mellem 1 og 4 så går vi herned.

            Initialer = LCase(Trim((Initialer))) 'Laver det om til små bogstaver

            MsgBox ("Du indtasted: " & Initialer)
            Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
            If not objFSO.FolderExists("C:\" & Initialer) Then  'tjekker om mappen er der.
                Set objFolder = objFSO.CreateFolder("C:\" & Initialer)  'hvis ikke opretter den en
                wscript.echo "mappen er nu opretted"
            Else
                wscript.echo "mappen findes allerede" 'fejlbesked til brugeren

            End If
        end if
Avatar billede the_edge Nybegynder
14. september 2007 - 12:03 #1
så boksen kommer hele tiden frem selv om man trykke på anuller. fordi den er i en løkke
Avatar billede medions Nybegynder
17. september 2007 - 13:25 #2
Du skal Exitte din løkke...

If Initialer = False Then
  Exit
End

Inde i din løkke...

//>Rune
Avatar billede the_edge Nybegynder
17. september 2007 - 16:30 #3
ahh tak skal du have :D