Avatar billede zumi Nybegynder
13. september 2007 - 18:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ethernet, accesspoint eller repeater

Har fået en et trådløst access point SMCWEBT-G som fungere som både extender og ap direkte på det eksisterende trådløse netværk.
Egentlig skal den bare bruges til min netværksprinter ikke står i samme rum som min Linksys trådløse router.
I SMCWEBT-G-opsætningen kan jeg vælge mellem ethernet bridge, accesspoint og repeater. Har ikke i detaljen overblik over forskellene, men lige nu kører den som ethernet bridge med min netværksprinter. Jeg kan fint printe, men ikke længere få kontakt til min printers web-konfiguration (sat til 10.0.0.4)
Hvorfor kan jeg ikke længere og dette og kan det fikses?

Mit netværk består af en zyxel router (10.0.0.1) en Linksys trådløs router (10.0.0.2) dog sat som ap. Og nu SMCWEBT-G trådløs bridge (10.0.0.3)

Jeg har tidligere kunne nå min printer via browseren (10.0.0.4) men altså ikke længere...?
Avatar billede zumi Nybegynder
13. september 2007 - 18:16 #1
edit:
"Egentlig skal den bare bruges til min netværksprinter SOM ikke står i samme rum som min Linksys trådløse router"
Avatar billede zumi Nybegynder
14. september 2007 - 16:52 #2
Jeg kan nu nå min printer på 10.0.0.4 via webinterfacet, men kan ikke konfigurere bridgen, SMCWEBT-G, på 10.0.0.3 trådløst??

Nogen ideer ellers lukker jeg?
Avatar billede zumi Nybegynder
15. september 2007 - 12:41 #3
ABC