Avatar billede pheen Nybegynder
12. september 2007 - 19:49 Der er 1 kommentar

Print kun starten af en tekst fra DB/MySQL

Jeg sidder og roder med en "Appetiser" til Events. Dvs den skal vise næste kommende event. Det virker også fint, nu er mit næste problem så at den kun skal vise X-antal bogstaver af den. Og man så til sidst skal kunne klikke "more" så man får hele teksten...

min print kode ser sådan her ud:

$result = mysql_query("SELECT * FROM events WHERE time >= $today ORDER BY time LIMIT $limit") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$dag = substr($row[time], -2);
$maaned = substr($row[time], 2, -2);
$aar = substr($row[time], 0, 2);
$string = nl2br(htmlspecialchars($row[text]));

    print "<br />$dag/$maaned-$aar - $row[navn]<br />$string<br />";
}
Avatar billede j4k0b Nybegynder
12. september 2007 - 21:14 #1
Hvor i ligger det problemet? Du kender jo allerede til substr() som skal bruges.

Eks..

$string = 'Teksten der skal valideres';
$limit = 35;

if(strlen($string) > $limit) {
    print substr($string, 0, $limit) . '... <a href="#">Læs mere</a>';
} else {
    print $string;
}