Avatar billede radion Nybegynder
12. september 2007 - 19:16 Der er 5 kommentarer

spacing over tabel

Hej Eksperter

jeg har en tabel, hvor jeg har sat margin:0;padding:0 men, stadig så er der omkring 40px fri luft ovenover tabellen, som jeg bare ikke kan komme af med...

er der nogen der har råd til hvad der kan gøres?

mvh Radion
Avatar billede elhaard Nybegynder
12. september 2007 - 20:11 #1
Check, at luften ikke skyldes, at et element ovenover har margen i bunden.

Et godt værktøj er Firebug-plugin'et til Firefox. Med dets "inspect"-funktion, kan du nemt se, hvor et elements grænser går, og hvilke styles det nedarver fra hvad.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
12. september 2007 - 20:21 #2
.. eller måske er det siden, der skal fylde det hele.

CSS:

html,body { margin:0px; padding:0px}

Husk også, at der _skal_ emheder på css-mål.
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2007 - 22:56 #3
<ole>

Ligger tabellen i en form? Hvis det er tilfældet, så skriv:
    <form style="padding:0;margin:0" ........>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2007 - 22:57 #4
"Husk også, at der _skal_ emheder på css-mål." >> Nej, ikke når værdien er nul ... men ellers skal der  ;o)
Avatar billede radion Nybegynder
13. september 2007 - 09:21 #5
tak for rådene, det er ikke en side der skal være 100% højde, det er en alm. tabel med oplysninger i.

jeg prøver lige de forskellige ting, og vender tilbage