Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 19:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afslutning af session

Hej der. Jeg er forholdsvis ny i det her og har brug for en lille hånd.

Jeg roder med at lave et CMS og har dertil lavet et login system.

Jeg går i gang med at teste og opdager at jeg ganske vidst har fået bikset et CMS sammen der er afhængig af en session som jeg har oprettet... men den lukker ikke igen.

Hvordan laver jeg et link der afslutter sessionen.

Udførlig beskrivelse ønskes.

Mange tak
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2007 - 19:41 #1
Har du kigget på session_destroy?

http://dk.php.net/session_destroy
Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 19:51 #2
Den del har jeg... men det funker ikke rigtig.. det er lidt derfor jeg efterspørger et link der udfører session_destroy(); funktionen.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. september 2007 - 19:57 #3
Umiddelbart ville jeg mene at det skulle være nok at placere et link med "log ud" til denne side:

=== logud.php ===

<?php
// Initialize the session.
// If you are using session_name("something"), don't forget it now!
session_start();

// Unset all of the session variables.
$_SESSION = array();

// If it's desired to kill the session, also delete the session cookie.
// Note: This will destroy the session, and not just the session data!
if (isset($_COOKIE[session_name()])) {
    setcookie(session_name(), '', time()-42000, '/');
}

// Finally, destroy the session.
session_destroy();

// Og så tilbage til hovedsiden.
header('Location: index.php');
?>
Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 20:25 #4
det prøver jeg lige...
Avatar billede rjs Nybegynder
13. september 2007 - 18:59 #5
Jeps Jeps... kast et svar og din belønning du skal få.

Mange tak
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2007 - 19:04 #6
Svar :^)