Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Bøvl med danske tegn i php.

Ok... mit problem er ca sådan her:

Jeg har en side hvor jeg bruger æøå. Det er normalt ikke et problem da jeg jo bare inlæser tegnsættet som UTF8..

Så det virker fint på de almindelige koder der er implementeret i selve XHTML'en.

Så inlæser jeg tabel elementer fra min MySQL database hvor der også er ÆØÅ i... men de virker ikke... men resten gør stadig...

Hjælp mig her...
Avatar billede mikze Nybegynder
12. september 2007 - 17:22 #1
Er det tabel INDHOLD eller tabel NAVNE du har i din MySQL database? Hvis det er indhold kan du prøve at bruge

htmlentities() før du indsætter

og

html_entity_decode() før du udskriver :-)

Det laver fx ø om til ø og å om til å osv :) - skulle jeg da mene!
Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 17:29 #2
ok... jeg er ikke så fiks til det her... kan du give et lidt mere konkret eksempel.

Forresten... det er INDHOLD i mine celler jeg sætter ind
Avatar billede rjs Nybegynder
12. september 2007 - 17:53 #3
Hey... har lige fundet ud af at det ikke kun er det jeg indlæser fra databasen men alt der er i php...

Jeg har også nogle regulære <?php include('file.html'); ?> hvor problemet også opstår