Avatar billede webudvikleren Nybegynder
11. september 2007 - 18:02 Der er 1 løsning

Parse XML fra PHP

Hejsa :-)
Jeg har en xml fil, som jeg gerne vil læse.

"community/xml/newuser_errors.xml":

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<community userid="pointsafari_dk">
  <errors>
          <error pid="1">Du har glemt at udfylde brugernavnet!</error>
          <error pid="2">Du har glemt at udfylde kodeord!</error>
  </errors>
</community>

Jeg ønsker via en funktion i PHP, at indlæse en "<error ..>" fejl ved at kalde et id i funktionen.

Jeg forestillede mig noget i stil med:

public function __error ( $class )
{
  $openxml = file_get_contents ( "xml/newuser_errors.xml ");
  echo $openxml;
}

Funktionen skal fungere således, at hvis jeg kalder "__error(1)" så skal den udskrive indholdet af "<error pid="1">HER</error>" Og derefter udskrive "HER".

Nogle der kan hjælpe med sådan en parser? Det er vel noget hen i reg.exp??
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
17. september 2007 - 13:50 #1
preg_match("/<error pid=\"$class."\">([^<]*)<\/error>/i", $html, $regs);