Avatar billede golyf Nybegynder
11. september 2007 - 14:08 Der er 7 kommentarer

SAS String hjælp

Jeg er nybegynder i SAS Base og skal lave noget string arbejde. Jeg forsøger at læse en webside ind i en lang streng (jeg har et eksempel, som læser websiden linie for linie ind i en tabel)

I HTMLKoder ligger en aktuelle linie fra websiden og min plan var at samle dem sammen sumHTMLKoder (efter princippet herunder) men desværre kan SAS ikke lide at kongatinere med en uinitialiseret streng. Hvordan f. initialisere jeg den til første gennemløb?

Eks:

retain sumHTMLKoder;
sumHTMLKoder = sumHTMLKoder !!''!! HTMLKoder;
Avatar billede nielle Nybegynder
11. september 2007 - 14:12 #1
Sådan?

retain sumHTMLKoder;
sumHTMLKoder = '';
sumHTMLKoder = sumHTMLKoder !!''!! HTMLKoder;
Avatar billede nielle Nybegynder
11. september 2007 - 14:14 #2
... eller?

retain sumHTMLKoder '';
sumHTMLKoder = sumHTMLKoder !!''!! HTMLKoder;
Avatar billede nielle Nybegynder
18. september 2007 - 08:06 #3
Hvad med nopget respons?
Avatar billede golyf Nybegynder
18. september 2007 - 09:11 #4
Dels så svarede du ca. det samme som jeg selv foreslog, men ikke fik til at virke og dels arbejder jeg på en anden løsning. Jeg skal nok smide den herind, når den virker.
Avatar billede nielle Nybegynder
18. september 2007 - 09:16 #5
Jeg synes nu ikke at mit svar minder om dit - det er jo netop initialiserings-delen som er den vigtige her, og den har du ikke noget af.

Det er nu ikke point jeg jager her, men det er altså noget frustrerende at man giver noget input og så ellers intet høre fra spørgeren; virker det? virker det ikke? har spørgeren overhovedet læst hvad man har skrevet?
Avatar billede golyf Nybegynder
18. september 2007 - 09:46 #6
Undskyld.

Jeg havde prøvet den anden løsning du kom med, men stadig unde held. Det virkede lidt som om den 'initialiserede' for hvert gennemløb.

Desværre er opgaven nedprioriteret, så jeg kun arbejder på den når jeg har huller i min dag.
Avatar billede golyf Nybegynder
26. september 2007 - 08:01 #7
Opfølgning. Først var forsøget at læse hele websiden ind og så parse derfra:

filename Infla url 'http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/FPI_inflation.aspx';

data DataFraDST();
  infile Infla length=len;
  input HTMLKoder $varying5000. len @@;
run;

Af en eller anden grund sugede den vores server (ellers mega kraftig) for power. Derfor installerede vi SAS lokalt på min XP'er, så det kun var den jeg lagde ned i mine eksperimenter.
Jeg er nu kommet frem til:

filename Infla url 'http://www.domaine.dk/webside.aspx' proxy='http://proxy.domaine.dk.:8080/' user='brugernavn' pass='password' debug;

data Infile();
  infile Infla length=len;
  input HTMLKoder $varying5000. len;
  put HTMLKoder $varying5000. len;
  if _n_=1000 then stop;
run;

Det jeg dog gerne ville var jo at læse hese siden ind af en omgang og ikke pr. linie.

Jeg arbejder videre....